Україна розглядає можливість використання нового Чорноморського експортного коридору для вантажів зерна. Минулого тижня вантажне судно успішно пройшли евакуаційним коридором.
Джерело: Reuters
Україна планує продовжити роботу гуманітарного коридору
Україна оголосила про «гуманітарний коридор», який охоплює західне узбережжя моря біля Румунії та Болгарії.
Контейнеровоз під прапором Гонконгу, який застряг в Одеському порту після вторгнення, вже пройшов маршрут минулого тижня без обстрілу.
Поки що пройшло лише одне комерційне судно, воно показало готовність рухатися альтернативними шляхами. Далі має бути рух ще потенційно 7-8 суден... тоді, можливо, в майбутньому ці альтернативні маршрути стануть коридором для руху суден, які прямують із вантажами зерна та олійних культур, – розповів заступник голови найбільшої в Україні агропромислової організації «Аграрна рада» Денис Марчук.
Щоб залучити судновласників до українських портів, які зазнали обстрілу з боку російських військ, Марчук зазначив, що Україна вже виділила 20 мільярдів гривень на страхування суден.
Financial Times повідомила, що Київ завершує розробку схеми зі світовими страхувальними компаніями для захисту зернових суден, які прямують до та з чорноморських портів.
Вихід РФ з зернової угоди
Нагадаємо, що Росія заблокувала українські порти після вторгнення в лютому 2022 року , а після виходу з зернової угоди минулого місяця, погрожувала розглядати всі судна як потенційні військові цілі.
Україна є найбільшим світовим виробником і експортером зерна і зазвичай доставляє мільйони тонн продовольства з чорноморських портів Одеси та Миколаєва, але після того, як Росія вийшла з угоди, їй довелося покладатися на свої річкові порти на Дунаї.
Читайте також:
ЄС планує надавати субсидії країнам, через які транспортується українське зерно
ЄС готує рішення проти Польщі у разі продовження ембарго на зерно з України
Перше судно з часу розірвання РФ зернової угоди вийшло з порту Одеси — Кубраков