Український уряд та керівництвом Євросоюзу у вівторок, 12 жовтня, підписали під час масштабного саміту в Києві угоду про формування єдиного авіаційного простору.
Джерело: трансляція церемонії підписання документів
За офіційними даними, підписантом з української сторони став прем’єр-міністр Денис Шмигаль, а з іншої - верховний представник ЄС з питань закордонних справ і політики безпеки Жозеп Боррель.
Окрім того, на заходах були присутні голови Євроради та Єврокомісії - Шарль Мішель та Урсула фон дер Ляєн.
Передбачається, що Україна відповідно такій угоді отримає право на призначення авіарейсів у будь-які держави в межах європейської співдружності. Своєю чергою європейські авіакомпанії зможуть проводити рейси виключно в межах України.
Європейська сторона попередньо наголошувала, що договір стане початком збільшення кількості мандрівників. Він сприятиме розвитку туристичної галузі, зробить безпосередньо Україну більш привабливою для пересічних європейців.
Іншим вагомим фактором стане “захід” до України нових лоукостерів, які спростять подорожі для українських громадян.
Відкрите небо України та ЄС
28 червня Рада ЄС дала згоду на укладення з Україною угоди про відкрите небо. Вже тоді було анонсовано, що підписання відбудеться восени.
Рішення про підписання угоди про Спільний авіаційний простір (САП) прийнято щодо України, Вірменії, Тунісу, Катару. Цей договір зніме ринкові обмеження щодо країн-підписантів і зв’яже їх з внутрішнім авіаційним ринком ЄС, оскільки вони приймуть авіаційні стандарти ЄС і будуть застосовувати авіаційні правила ЄС.
Так званий авіаційний безвіз, надасть українським авіаперевізникам розширений доступ на ринок ЄС, а європейські компанії зайдуть в Україну. Їх конкуренція сприятиме зниженню цін на авіаквитки, а ринок авіаперевезень стане конкурентним, відкритим і прозорим. Українці отримають більше вибору для подорожей, кращі поєднання за новими маршрутами і напрямками.
Утім, він накладає на Україну водночас певні зобов’язання. Йдеться про правила безпеки польотів та захисту прав споживачів, для забезпечення чого офіційному Києву доведеться переглянути чинне законодавство.
Читайте також: