Українські компанії розробляють революційну інфраструктуру для електрокарів
Категорія
Технології
Дата публікації

Українські компанії розробляють революційну інфраструктуру для електрокарів

Українські компанії розробляють революційну інфраструктуру для електрокарів
Джерело:  online.ua

Менше шуму і вихлопних газів на дорогах, дешевше заправляння і простіше технічне обслуговування — це переваги машин на електротязі. Але щоб пересісти на електромобілі, водіям потрібен доступ до зарядної інфраструктури. Компанії з України Go To-U та TOKA хочуть зробити користування екологічним приватним транспортом таким же звичним і комфортним, як водіння авто з двигуном внутрішнього згоряння. Саме з цією метою компанія Go To-U створює міжнародну партнерську платформу, що дозволяє легко інтегрувати зарядну станцію в роботу будь-якого готелю чи ресторану, магазину, розважального центру, а також додати цю станцію до мережі. Отже, водії можуть зарядити свої авто і водночас якісно провести час, а бізнес має змогу залучати екологічно свідомих клієнтів і тим самим підвищувати лояльність до своїх послуг. Про це інформує ONLINE.UA з посиланням на  Ukraїner.

Варто зазначити, що ідея стартапу з’явилась ще 8 років тому, а втілилась в життя в 2014-му, коли співзасновники Go To-U Назар Шимоне-Давида та Лєна і Любов Артеменко створили Tesla Club Ukraine і привезли до України перший автомобіль цього бренду.

«Я слідкував за цією темою, мене це дуже цікавило, тому що це щось нове, це може дійсно поміняти наше життя на краще. Електроенергія використовується у всіх наших побутових приладах, а автомобілі фактично застрягли років на 80-100 у цьому напрямі», — зазначає Назар Шимоне-Давида.

Навіть якщо вся Україна пересяде на електромобілі, електроенергія не закінчиться, мережа витримає і нічого не згорить. Назар пояснює: якщо електромобіль підключити до звичайної розетки вночі, він отримуватиме два кіловати на годину. Тобто за 10 годин авто отримає 20 кВт заряду і цього вистачить більше ніж на 100 кілометрів пробігу. При цьому водії проїжджають щодня по місту у середньому 50-60 кілометрів.

«Якщо ми вночі будемо використовувати цю електроенергію, коли промисловість менше споживає, а люди сплять, то навпаки — вирівняємо споживання. Для цілої енергосистеми країни це великий плюс», — підсумовує Назар Шимоне-Давида.

Українська компанія TOKA прагне зробити користування електромобілем таким же комфортним, як і автомобілями з ДВЗ. Вони розробляють власні зарядні станції і постачають на український ринок станції зарубіжних виробників, розбудовують мережу електрозарядних комплексів, а також за допомогою власної хмарної платформи і мобільного застосунку виступають як CPO (англ. charging point operator), тобто керують процесом зарядки.

Стефан Благовісний заснував цю мережу 2015 року. До цього також працював у автомобільній галузі і придбав для автопарку своєї прокатної компанії перші Nissan Leaf, а потім і Tesla.

«Було цікаво, бо ти як early adоpter (перший користувач продукту чи технології, перший клієнт компанії. — ред.) чогось нового. Після цього починаєш замислюватися: а навіщо воно потрібне? І коли бачиш все, що відбувається з довкіллям, то розумієш, що маєш брати відповідальність за те, шо робиш. Зміна поколінь технологій відбувається за твоєї участі. Дуже хочеться бути причетним до цієї зміни», — говорить Стефан Благовісний.

Станом на 2020 рік мережа має кількасот зарядних станцій майже у всіх регіонах України, найбільше — у Києві та Одесі. TOKA з нуля створили комерційні та домашні моделі електрозарядок змінного струму, що частково складаються з українських комплектуючих. Також компанія надає можливість долучити до мережі інший зарядний пристрій під іншим брендом.

На думку Стефана, завдання держави — створювати умови для розвитку ринку електромобілів. Наприклад, зарядні станції на трасі є необхідними для автомобілістів, але бізнесу фінансово не вигідно ставити їх у подібних місцях. У той же час перехід на електромобілі є необхідністю, інакше країна ризикує «стати звалищем для старих європейських авто з ДВЗ»‎.

«Я вбачаю в електромобілі філософію свободи та автономності. Хоча він «прикутий до розетки»‎, але ти можеш під’єднатися до будь-якої розетки. Тобі не потрібен нафтопереробний завод», — зазначає Стефан Благовісний.

 Раніше ONLINE.UA повідомляв, що п артнери Ілона Маска зацікавилися українським космічним апаратом.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?