Уже є докази - вчені вразили світ новою заявою щодо COVID-19
Світ
Дата публікації

Уже є докази - вчені вразили світ новою заявою щодо COVID-19

Джерело:  online.ua

Науковці із Китаю та Австралії виявили у геномах вірусів кажанів елементи, характерні для коронавірусу SARS-CoV-2. За словами біологів, що це дає їм підставу вважати природним походження коронавірусу нового типу. Перші результати відповідних досліджень підготовлені для публікації в журналі Current Biology, передає ONLINE.UA.
Вчені, які вивчають кажанів, недавно ідентифікували у них вірус, який, на їхню думку, можна вважати найближчим родичем нового коронавірусу, оскільки в деяких частинах його генома є характерні вставки амінокислот, аналогічні SAR-CoV-2.

"Мовиться про амінокислотну вставку в точці, де зустрічаються дві субодиниці S-білка - S1 і S2, що складає шипи на поверхні вірусу, за допомогою яких він прикріплюється до клітин. Вставка S1/S2 унікальна і є у всіх SARS-CoV-2, секвенованих досі. У виявленому вченими вірусі кажанів RmYN02 також є амінокислотні вставки S1/S2, які, тим не менш, відрізняються від вставок у SARS-CoV-2, а це говорить про те, що вони виникли в результаті незалежних подій", - зазначається в повідомленні.

За словами науковців, хоча вірус RmYN02 не можна назвати прямим еволюційним попередником SARS-CoV-2, він підтверджує той факт, що незвичайні інсерційні події, що призводять до виникнення амінокислотних вставок, можуть відбуватися природним чином під час еволюції.

"З моменту відкриття SARS-CoV-2 з'явилися необгрунтовані припущення про те, що вірус має штучне походження. Зокрема, йшлося про те, що вставка S1/S2 вельми незвичайна і, можливо, свідчить про лабораторні маніпуляції. Наша стаття чітко показує, що такі події відбуваються природним чином у дикій природі", - зазначає керівник дослідження Вайфен Ши, професор Інституту біології патогенів при Першому медичному університеті Шаньдуна в Китаї.

Окрім того, наголошується, що за всією геномною послідовністю найбільш близький до SARS-CoV-2 інший вірус - RaTG13, який виявили у летючих мишей у провінції Юньнань у Китаї.

Раніше ONLINE.UA повідомляв, що за прогнозом американських вчених  пандемія коронавіруса триватиме ще два роки.