2 травня керівництво Європейської комісії прийняло виняткові та тимчасові запобіжні заходи щодо імпорту окремих українських сільськогосподарських товарів. Що важливо розуміти, це рішення було ухвалене на тлі тиску 5 країн-членів ЄС, які звинувачували офіційний Київ в обвалі місцевих цін.
Джерело: Єврокомісія
Чому ЄК заборонила імпорт окремих агротоварів з України
Варто звернути увагу на те, що заборона на імпорт наразі стосується 4 українських сільськогосподарських продуктів – пшениці, кукурудзи, ріпаку та насіння соняшнику.
Вона буду стосуватися "усунення логістичних проблем", пов'язаних із цими товарами в Болгарії, Угорщині, Польщі, Румунії та Словаччині.
Окрім того, наголошується, що заборона триватиме до 5 червня 2023 року. Протягом цього періоду згадані товари можуть імпортуватись у всі держави Євросоюзу, окрім згаданих п’яти. Водночас через їхню територію може здійснюватись транзит української продукції.
Паралельно Болгарія, Угорщина, Польща та Словаччина зобов'язалися скасувати свої односторонні заходи щодо пшениці, кукурудзи, насіння ріпаку та соняшнику, а також будь-якої іншої продукції, що походить з України, – зазначають європейські політики.
Що відомо про подробиці цього рішення
Комісія готова повторно запровадити превентивні заходи після закінчення терміну дії чинного Регламенту про автономні торговельні заходи 5 червня 2023 року доти, доки триватиме виняткова ситуація, – заявили представники ЄК.
Не можна також не згадати про те, що офіційний Брюссель зміг досягти принципової угоди з Болгарією, Угорщиною, Польщею, Румунією та Словаччиною щодо української агропродовольчої продукції, імпорт якої ці країни обмежили.
Влада України уже висловила протест Польщі та Європейському Союзу через запровадження обмежень на імпорт української сільськогосподарської продукції як такі, що суперечать Угоді про асоціацію.
Читайте також:
Вивозили награбоване зерно. Україна заарештувала п'ять суден РФ
Єврокомісія домовилась з країнами ЄС щодо імпорту українського зерна
Україна вимагає від Польщі та ЄС поновити аграрний імпорт та транзит