За словами речника командування Повітряних Сил ЗСУ Юрія Ігната, у пріоритеті для українських військових отримання саме американського винищувача F-16.
Чому для України пріоритетом залишається F-16
Ігнат підкреслив, що американський винищувач 4 покоління F-16 ідеально підходить Україні для досягнення переваги у повітрі над авіацією злочинної армії РФ.
Після цього у перспективі можна розглядати поставки будь-яких видів штурмової авіації та ударних вертольотів від західних партнерів.
Позиція Повітряних сил щодо отримання на озброєння західних літаків є незмінною: пріоритетом є F-16, на яких зараз навчаються наші пілоти. Можливо буде інший тип, але саме – багатоцільовий літак, здатний працювати по повітряних, наземних та надводних цілях. Тому F-16 є багатофункціональним і може виконувати ряд цих функцій із широким спектром озброєння, - зазначив речник командування Повітряних сил.
Чому F-16, а не А-10
Він підкреслив, що американський штурмовий літак A-10, про який казав командувач Повітряних сил ЗСУ, генерал-полковник Олександр Сирський, призначений для підтримки сухопутних сил шляхом завдання потужних ударів по ворожих наземних цілях.
Однак він значно дорожчий в обслуговуванні, ніж F-16.
Платформа А-10 буде занадто обтяжливою для авіації Повітряних сил, у нас просто не вистачить ресурсів для освоєння цього літака, як матеріальних так і людських, - пояснює Ігнат.
Наразі на озброєнні ЗСУ є штурмові літаки Су-25 та вертольоти армійської авіації і Повітряних сил Мі-24, Мі-8, які виконують бойові завдання поблизу лінії фронту.
Окрім цього Україна використовує винищувачі МіГ-29, Су-27, бомбардувальник Су-24М та транспортну авіацію.
Зрозуміло, що для Сухопутних військ дуже важлива підтримка з повітря. Але цю функцію якраз і виконують Су-25 та вертольоти, - наголошує Ігнат.
Він підкреслив, що в умовах великої кількості ворожих засобів ППО на лінії фронту, а також переваги російських окупантів у повітрі за рахунок більш сучасних літаків, використання штурмової авіації стикається із значними обмеженнями.
І льотчики і вертольотчики завдають сьогодні ударів по противнику методом "кабрірування", тобто – задираючи "ніс" угору, і фактично, по балістичній траєкторії відправляючи некеровані авіаційні ракети.
Ігнат наголошує, що передумовою успіху є завоювання переваги в повітрі, яке зможе забезпечити як літак F-16, так і зенітні ракетні комплекси середнього та великого радіусу дії.
І після цього стає можливим ефективне застосування штурмової авіації за призначенням для підтримки наземних військ, а також і бойових вертольотів, зокрема і західного зразка, які дуже хочуть отримати наші побратими з армійської авіації (мова про Apache, Black Hawk і т.д.). Звичайно, командувач Сухопутних військ генерал-полковник Олександр Сирський хотів би бачити більше підтримки з повітря, але Україна не надсилала офіційний запит на надання нам літаків А-10. На сьогодні питанням №1 є освоєння F-16, - підкреслив речник ПС ЗСУ.