F-16 чи A-10 — у Повітряних силах назвали першочерговий пріоритет
Категорія
Україна
Дата публікації

F-16 чи A-10 — у Повітряних силах назвали першочерговий пріоритет

F-16

За словами речника командування Повітряних Сил ЗСУ Юрія Ігната, у пріоритеті для українських військових отримання саме американського винищувача F-16. 

Чому для України пріоритетом залишається F-16

Ігнат підкреслив, що американський винищувач 4 покоління F-16 ідеально підходить Україні для досягнення переваги у повітрі над авіацією злочинної армії РФ.

Після цього у перспективі можна розглядати поставки будь-яких видів штурмової авіації та ударних вертольотів від західних партнерів.

Позиція Повітряних сил щодо отримання на озброєння західних літаків є незмінною: пріоритетом є F-16, на яких зараз навчаються наші пілоти. Можливо буде інший тип, але саме – багатоцільовий літак, здатний працювати по повітряних, наземних та надводних цілях. Тому F-16  є багатофункціональним і може виконувати ряд цих функцій із широким спектром озброєння, - зазначив речник командування Повітряних сил.

Чому F-16, а не А-10

Він підкреслив, що американський штурмовий літак A-10, про який казав командувач Повітряних сил ЗСУ, генерал-полковник Олександр Сирський, призначений для підтримки сухопутних сил шляхом завдання потужних ударів по ворожих наземних цілях.

Однак він значно дорожчий в обслуговуванні, ніж F-16.

Платформа А-10 буде занадто обтяжливою для авіації Повітряних сил, у нас просто не вистачить ресурсів для освоєння цього літака, як матеріальних так і людських, - пояснює Ігнат.

Наразі на озброєнні ЗСУ є штурмові літаки Су-25 та вертольоти армійської авіації і Повітряних сил Мі-24, Мі-8, які виконують бойові завдання поблизу лінії фронту.

Окрім цього Україна використовує винищувачі МіГ-29, Су-27, бомбардувальник Су-24М та транспортну авіацію.

Зрозуміло, що для Сухопутних військ дуже важлива підтримка з повітря. Але цю функцію якраз і виконують Су-25 та вертольоти, - наголошує Ігнат.

Він підкреслив, що в умовах великої кількості ворожих засобів ППО на лінії фронту, а також переваги російських окупантів у повітрі за рахунок більш сучасних літаків, використання штурмової авіації стикається із значними обмеженнями.

І льотчики і вертольотчики завдають сьогодні ударів по противнику методом "кабрірування", тобто – задираючи "ніс" угору, і фактично, по балістичній траєкторії відправляючи некеровані авіаційні ракети.

Ігнат наголошує, що передумовою успіху є завоювання переваги в повітрі, яке зможе забезпечити як літак F-16, так і зенітні ракетні комплекси середнього та великого радіусу дії.

І після цього стає можливим ефективне застосування штурмової авіації за призначенням для підтримки наземних військ, а також і бойових вертольотів, зокрема і західного зразка, які дуже хочуть отримати наші побратими з армійської авіації (мова про Apache, Black Hawk і т.д.). Звичайно, командувач Сухопутних військ генерал-полковник Олександр Сирський хотів би бачити більше підтримки з повітря, але Україна не надсилала офіційний запит на надання нам літаків А-10. На сьогодні питанням №1 є освоєння F-16, - підкреслив речник ПС ЗСУ.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?