Група вчених на чолі з українською астрофізикинею відкрили наймолодшу екзопланету
Категорія
Наука та медицина
Дата публікації

Джерело:  online.ua

Команда німецьких астрономів на чолі з українкою Ольгою Захожай знайшла наймолодшу гігантську екзопланету, для якої вони виміряли масу та розмір.

Джерело: Інститут Макса Планка

Українська науковиця відкрила дивну екзопланету

Група астрономів на чолі з Ольгою Захожай (Інститут астрономії Макса Планка, Гейдельберг, Німеччина та Головна астрономічна обсерваторія НАН України, Київ, Україна) відкрила екзопланету під назвою HD 114082 b зі своєрідним набором властивостей, які спантеличили вчених.

Загалом астрономи виявили більше 5000 екзопланет, з яких близько 15% є газовими гігантами з масою, щонайменше, як у Юпітера.

Відкрита планета приблизно така ж, як Юпітер, але її маса досягає восьми мас Юпітера.

Порівняно з прийнятими на даний момент моделями, HD 114082 b приблизно в два-три рази занадто щільний для молодого газового гіганта, якому всього 15 мільйонів років, - каже Ольга Захожай, головний автор дослідження.

Отримана середня щільність цієї газової планети вдвічі більша, ніж у Землі, що справді дивно.

Зрештою, Земля — кам’яниста планета із залізо-нікелевим ядром, а не з водню та гелію — найлегших елементів у Всесвіті, з яких майже повністю складається Юпітер.

HD 114082 b на даний момент є наймолодшим відомим газовим гігантом із встановленою масою та радіусом, - каже Захожай.

Це відкриття обіцяє показати астрономам формування газових гігантів загалом.

Хто така Ольга Захожай

Ольга Захожай - українська астрофізикиня, кандидатка фізико-математичних наук і старша наукова співробітниця Головної астрономічної обсерваторії НАН України.

Вчена займається дослідженням екзопланет - планет, що знаходяться поза межами Сонячної системи і обертаються навколо інших зірок.

Вона співпрацює з Інститутом Макса Планка, на базі якого проводила астрономічні спостереження в Чилі.