Росія досі транспортує нафту за допомогою європейських компаній. Це відбувається попри те, що поставки в країні перевищують цінові обмеження країн Великої сімки.
Джерело: Bloomberg
Що відомо про транспортування нафти РФ
Приблизно дві третини російської сирої нафти та нафтопродуктів транспортується на суднах, застрахованих або належать державам, які встановлюють обмеження цін, встановлені G-7 та її союзниками, – йдеться у звіті.
Це свідчить про те, що Москва все ще активно використовує європейську судноплавну галузь.
Цінове обмеження встановили для того, аби залишити російську нафту на світовому ринку, однак суттєво знизити доходи Кремля.
Окрім використання європейських суден, Росія також зібрала так званий тіньовий флот танкерів, які діють поза юрисдикцією держав, що запровадили санкції. Вони зазвичай перевозять нафту на менші відстані, де той само обсяг може бути транспортовано меншою кількістю суден, – нагадує агентство.
Однак дослідники вказують, що держави не докладають достатньо зусиль для примусу до дотримання цінового обмеження на російську нафту.
Більше ніж через використання "тіньового флоту", вплив обмеження ціни на нафту ослаблюється неспроможність урядів, які беруть у цьому участь, сповна примушувати до дотримання межі й карати порушників, – сказав один із авторів звіту Ісаак Леві.
Росія оминає санкції G7 на більшу частину експорту своєї нафти
РФ дедалі більш майстерно пробиває цінову "стелю", встановлену країнами "Великої сімки" та Євросоюзом.
За даними FT, майже ¾ всіх морських поставок російської нафти лише в серпні проходили без західного страхування, а це неабиякий важіль, який використовується для дотримання цінового ліміту на російську нафту на рівні 60 доларів за барель.
Тобто Росія створила так званий "темний флот" нафтових танкерів, здатних працювати без західного страхування та інших послуг.
Читайте також:
Дефіцит пального в Росії поставив під загрозу збір врожаю — Reuters;
ЄС імпортує рекордні обсяги зрідженого газу з Росії — FT;
Австрійська компанія продовжить закуповувати російський газ до 2040 року