Російський режим Володимира Путіна упродовж останніх років відзначився рекордною серед інших держав кількістю вимог до корпорації Google щодо видалення контенту.
Джерело: звіт Google
За оприлюдненими у компанії даними, вже з 2011 року Москва спрямувала їй до 60% від загальної кількості запитів у всьому світу. Загальна їхня кількість сягнула 123 606, всі вони торкають 950 тисяч одиниць контенту, зокрема з відеохостингу YouTube.
Лідером серед подібних вимог Росія виступає з 2016 року.
У Google уточнили, що фіксують буквально всі запити від державних структур, навіть усні. Головним джерелом їх в РФ став Роскомнагляд, а раніше відправляли з міністерства внутрішніх справ.
Серед іншого кожна IT-компанія має бути знайомою з “Єдиним реєстром заборонених сайтів” та опиратися на нього з 2012 року. Єдиний факт внесення туди ресурсу - це вже де-факто запит на блокування контенту.
До 2018 року більшість запитів на видалення й блокування контенту стосувалися відеороликів у YouTube. Сьогодні ж найчастіше вимоги торкають посилань у пошукових системах. Відповідно до закону 2017 року в РФ влада має право на вимоги до IT-компаній щодо видалення посилань з видачі.
Близько третини запитів за останню декаду були пов’язані нібито з “загрозою національній безпеці”. Піком за кількістю вимог став період з 2016 до 2017 років.
Також відзначається зростання таких запитів з боку режиму впродовж другої половини 2020 року. Звіту з 2021 рік станом на жовтень ще немає.
Упродовж періоду з липня до грудня 2020 року в Google задовільними майже 76% запитів з боку режиму, а відхилили близько 7,7%.
Своєю чергою частка відмови щодо видалення контенту у першому півріччі-2019 з боку Google сягала приблизно половини всіх випадків. Утім, з роками російська влада навчилася конкретизувати претензії до компаній, а ті стали більш поступливими.
Схожа ситуація складається також з тим, як російським режим вимагає інформації про користувачів. Ще кілька років тому в Google з успіхом спиралися запитам, але згодом частка задоволених вимог стала збільшуватися - вже 2019 року вона сягнула 23%.
Передбачається, що в Google будуть до останнього шукати компроміси, оскільки Росія для будь-якої міжнародної комерційної компанії - це великий ринок.
Читайте також: