Телескоп "Габбл" знайшов незвичайну спокійну галактику — фото
Наука та медицина
Дата публікації

Телескоп "Габбл" знайшов незвичайну спокійну галактику — фото

Джерело:  online.ua

Телескоп "Габбл" сфотографував нову "спокійну" галактику за мільйони світлових років від Землі.

Джерело: Європейське космічне агентство (ESA)

Телескоп Габбл сфотографував нову галактику

Спокійна спіральна галактика UGC 12295 неквапливо обертається за 192 мільйони світлових років від нас у сузір’ї Риб.

Вона повернута до Землі майже обличчям, що дозволяє побачити її яскраву центральну смугу та щільно закручені спіральні рукави.

Фото: ESA/Hubble & NASA, A. Filippenko, J. Lyman

Незважаючи на свій спокійний вигляд, UGC 12295 стала місцем катастрофічно сильного вибуху – наднової, – виявленої в 2015 році.

Наднові є вибуховою смертю масивних зірок і відповідальні за створення багатьох елементів, знайдених тут, на Землі.

Дві різні групи астрономів використовували камеру Hubble Wide Field Camera 3, щоб спостерігати за UGC 12295 і просіяти уламки цього величезного зоряного вибуху.

Перша команда дослідила детрит наднової, щоб краще зрозуміти еволюцію матерії в нашому Всесвіті.

Друга група астрономів також досліджувала наслідки наднової UGC 12295, але їхнє дослідження було зосереджено на поверненні до місць деяких із найкраще вивчених найближчих попередніх наднових.

Гострий зір Габбла може виявити залишкові сліди цих енергетичних подій, проливаючи світло на природу систем, які їх приймають.

Що відомо про телескоп Габбл

Космічний телескоп був названий на честь астронома-новатора Едвіна Габбла.

Телескоп — це велика космічна обсерваторія, яка зробила революцію в астрономії з моменту свого запуску та розгортання космічним кораблем «Діскавері» в 1990 році.

Вчені використовували Габбл, щоб спостерігати деякі з найвіддаленіших зірок і галактик, а також планети нашої Сонячної системи.

За весь час існування Габбл здійснив понад 1,5 мільйона спостережень. Про його відкриття було опубліковано понад 19 000 наукових статей, і кожен підручник з астрономії містить внески обсерваторії.