У NASA виявили у 10 млн разів яскравіший за Сонце космічний об'єкт. Він порушує закони фізики
Категорія
Технології
Дата публікації

Джерело:  online.ua

У своєму останньому дослідженні вчені з NASA розповіли про свої відкриття в галузі вивчення ультраяркого рентгенівського джерела, яке випромінює в 10 мільйонів разів сильніше, ніж Сонце. Цей феномен є настільки вражаючим, що спричиняє порушення законів фізики, що робить його об'єктом уваги для наукової спільноти.

Джерело: Live Science

У NASA виявили космічний об'єкт, який порушує закони фізики

Вчені вважають, що космічні об'єкти, такі як ультраяскраві рентгенівські джерела, що випускають дуже багато рентгенівського світла, є потенційними порушниками законів фізики. Вони генерують випромінювання, чия потужність перевищує на 10 мільйонів разів ту, яку виділяє Сонце. Це порушує відомий фізичний закон, званий межею Еддінгтона, і привертає увагу наукового співтовариства.

Межа Еддінгтона визначає максимальну яскравість космічного об'єкта певного розміру. Якщо потужність його випромінювання перевищує цю межу, об'єкт повинен розірватись на дві частини. Але спостереження ультраярких рентгенівських джерел вказують на те, що їх потужність випромінювання постійно перебуває в 100-500 разів вище за цю межу, що викликає труднощі у поясненні даного феномену.

Вчені з NASA, за допомогою космічного телескопа NuSTAR виявили ультраяскраве рентгенівське джерело, його назвали M82 X-2, яке випускає надто багато випромінювання. Раніше астрономи вважали, що дуже висока яскравість таких об'єктів може бути лише оптичною ілюзією, але нове спостереження вчених із NASA показало, що насправді це ультраяскраве рентгенівське джерело якимось чином порушує межу Еддінгтона.

Чому "неможлива" нова чорна діра у Чумацькому Шляху

Китайські астрономи зафіксували нову чорну діру у Чумацькому Шляху. Її вага у 70 разів перевищує показник Сонця, що ставить під сумнів чинні висновки про зоряну еволюцію.

Об’єкт отримав індекс LB-1. Він розташований у 15 тисячах світових років від нашої планети. Наша галактика за чинними уявленнями не може породити подібні тіла.

За словами Лю Цзифена — професора Національної астрономічної обсерваторії Китайської академії наук, раніше вважалося, Що такі масивні зірки втрачають свою масу здебільшого через зоряні вітри.

Через це зірки не можуть залишати після себе настільки великі чорні діри – однак вага цієї майже удвічі більше тієї, яку ми вважали можливою. Тепер цей виклик повинні прийняти теоретики – їм доведеться пояснити, як виникають такі об’єкти, — пояснив вчений.

На думку професора Девіда Рейце, який очолює Гравітаційно-хвильову обсерваторію LIGO, це дослідження — привод для ревізії моделі щодо виникнення чорних дір такої категорії.