У новому законопроєкті №5844 про перехідний період на Донбасі, текст якого оприлюднила Верховна Рада у вівторок, 17 серпня, говориться про механізми амністії.
Джерело: Рада
За офіційними даними, під амністію за підсумками врегулювання війни можуть підпасти особи, які не причетні до жодних кримінальних злочинів на окупованих територіях Криму, Донецької чи Луганської областей.
У документі №5844 “Про засади державної політики перехідного періоду” говориться водночас про те, що особи зі складу окупаційних сил чи окупаційних адміністрацій (або ті, що мали до них відношення колись) не підпадають під амністію, якщо скоювали злочини.
Одночасно з цим у Кримінальному кодексі є низка випадків для застосування амністії в Україні - разом з чітким визначенням ситуації, коли її застосувати неможливо.
Серед таких ситуацій:
підпадання злочину під юрисдикцію Міжнародного кримінального суду в межах, визнаних Україною;
злочин належить до військових чи злочинів проти людства;
злочин полягає у діяння, які супроводжувалися катуваннями, або ж аналогічними жорстокими актами, що принижують гідність людини;
злочин призвів до смерті іншої людини чи спричинив їй тяжкі тілесні ушкодження;
злочин був навмисним, тяжким чи особливо тяжким проти життя й здоров’я людини, проти волі, честі та гідності особи, проти статевої свободи та статевої недоторканості особи або проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку.
У разі скоєння злочину проти національної безпеки, а винуватцем його був суддя, прокурор, народний депутат, депутат Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутат місцевої ради, міський, сільський, селищний голова чи військовослужбовець амністія також неможлива.
Водночас амністованими не можуть стати іноземці чи особи без громадянства, які відповідають за злочини в тимчасовій окупації під час перебування у лавах сил агресора.
Читайте також: