Вчені довели, що динозаври не мігрували взимку від холодної погоди
Технології
Дата публікації

Вчені довели, що динозаври не мігрували взимку від холодної погоди

Джерело:  online.ua

Палеонтологи виявили ознаки того, що динозаври близько 70 мільйонів років тому витримували зиму у постійному місці проживання та не мігрували в тепліші регіони.

Джерело: Current Biology

За оприлюдненими даними, на території Аляски науковці виявили чисельні скам’янілості дитинчат-динозаврів, що вказує на відсутність міграції. Залишки у Принс-Крік вже назвали “найбільш північними з динозаврів, що не належать до пташиних”.

У згаданій локації вдалося знайти й ідентифікувати скам’янілості одразу 7 різних сімейств, серед яких тиранозаври, гадрозаври, цератопсиди.

Передбачається, що 70 мільйонів років тому Крайня Північ була відзначена більш теплою погодою у порівнянні з нашим часом. Тоді середня річна температура повітря сягала близько 6 градусів Цельсія. Середньорічна температура повітря у Києві, наприклад, оцінена в 9 градусів.

Згідно з припущенням науковців, які досліджують нову знахідку, динозаври могли з успіхом переживати холодну погоду, зимову нестачу світла та навіть сніг.

Раніше були висунуті теорії, за якими стародавні ящури мігрували на південь для висиджування та вирощування дітей, оскільки клімат подекуди навіть у ті тропічні часи міг бути суворим, а тварини не були звичні до перепадів.

У новій роботі Патріка Дрюкенміллера та його колег з Університету штату Аляски говориться про те, як динозаври могли переживати похолодання. Там згадуються не тільки скам’янілості молодих особин, але й ознаки гніздування в Арктиці.

Деяким з видів, які були присутні в Принс-Крік, були необхідні до 6 місяців для вилуплення з яйця. Така тривалість сягає періоду короткого північного літа. Якби динозаври мігрували, вони не мали б часу для гніздування, адже довелося б вирушати в дорогу.

Вимирання динозаврів

Ще кілька десятиріч тому вважалося, що динозаври могли зникнути через охолодження клімату на тлі катастроф на планеті - падіння астероїда. Група астрономів Гарвард-Смітсоновського інституту виступили з оновленою гіпотезою про масове вимирання.

Вчені припустили, що на нашу планету ж насправді впав не астероїд, а частина довгоперіодичної комети. Деякі з таких об’єктів можуть проникати у простір Сонячної системи з так званої Хмари Оорта, гіпотетичної області за орбітами найвіддаленіших планет.