Астрофізиків спантеличило гігантське кільце галактик у космосі
Категорія
Наука та медицина
Дата публікації

Астрофізиків спантеличило гігантське кільце галактик у космосі

Кільцеві галактики
Джерело:  Science Alert

Вчені виявили гігантську структуру з великої кількості галактик, яка ставить під сумнів нинішні уявлення про розвиток Всесвіту. 

Головні тези:

  • Вчені виявили гігантську структуру з великою кількістю галактик, яка ставить під сумнів сучасні уявлення про Всесвіт.
  • Велике кільце галактик діаметром 1,3 млрд світлових років, розташоване на відстані 6,9 млрд світлових років від Землі, викликає необхідність перегляду стандартної моделі космології.
  • Астрофізики припускають, що гігантські формування можуть базуватись на баріонній акустичній осциляції та походити від ранньої акустичної хвилі.
  • Поточні моделі еволюції Всесвіту не повністю пояснюють виявлені структури, що відкриває шлях для розгляду альтернативних теорій, таких як конформна циклічна космологія та космічні струни.
  • Гігантське кільце та інші неочікувані формування галактик у космосі залишають науковців в ступорі, викликаючи багато питань щодо походження та розвитку Всесвіту.

Що відомо про загадкову структуру з галактик, яка кидає виклик сучасним уявленням про Всесвіт

Зазначається, що дослідники виявили практично ідеальне кільце галактик діаметром 1,3 млрд світлових років, яке знаходиться на відстані 6,9 млрд світлових років від Землі.

Ця структура не відповідає жодній відомій формації чи механізму.

Науковці вже назвали цю структуру Великим кільцем. Зазначається, що її існування вказує на необхідність внесення змін до стандартної моделі космології.

Астрофізики виявили у космосі гігантські структури галактик
Галактики

Відкриття було зроблене групою астрономів під керівництвом Алексії Лопес із Університету Центрального Ланкаширу.

Це вже друга гігантська структура, яку виявили астрофізики. Перша отримала назву Гігантської дуги і знаходиться у тій же частині неба, на тій самій відстані.

Жодну з цих двох надвеликих структур не можна легко пояснити у нашому нинішньому розумінні Всесвіту. І їхні надвеликі розміри, відмінні форми та космологічна близькість, безумовно, мають говорити нам про щось важливе — але про що саме? — підкреслює Лопес.

Науковці припускають, що тісний зв’язок між цими гігантськими формуваннями може базуватись на баріонній акустичній осциляції.

Вона є гігантськими круговими скупченнями галактик, які виявляють по всьому космосу.

Науковці зазначають, що ці сфери насправді є скам'янілостями акустичних хвиль, що поширювались у ранньому Всесвіті, а потім замерзали через те, що простір ставав настільки розсіяним, що вони втрачали здатність переміщуватись.

Що кажуть астрофізики про Гігантське кільце

Однак виявлене науковцями Велике кільце не є баріонною акустичною осциляцією, оскільки останні мають фіксований розмір — близько мільярда світлових років у діаметрі.

За результатами більш ретельного вивчення науковці встановили, що Велике кільце більше схоже за формою на штопор, вирівняний таким чином, що він стає схожим на кільце.

Космологи обчислюють поточну теоретичну межу розміру структур в 1,2 мільярда світлових років, проте обидві ці структури набагато більші — Гігантська дуга майже втричі більша, а коло Великого кільця можна порівняти з довжиною Гігантської дуги, — пояснює Алексія Лопес.

Поточна модель еволюції Всесвіту найкраще відповідає процесам, що спостерігаються в ньому. Але є деякі особливості, які вона може пояснити.

Існують інші моделі, які були висунуті для пояснення цих особливостей. Але вони також мають суттєві прогалини.

Наприклад, одна з них, конформна циклічна космологія Роджера Пенроуза, припускає, що Всесвіт проходить через нескінченні цикли розширення Великого вибуху. І в ній передбачається існування кільцевих структур.

Інша можливість полягає в тому, що структури є типом топологічного дефекту тканини простору-часу, відомого як космічні струни.

Вважається, що вони схожі на зморшки шириною з протон, які виникли в ранньому Всесвіті, коли простір-час розтягнувся, а потім застигли на місці.

Але на даний момент ніхто не може пояснити, як з'явилися Велике кільце та Гігантська дуга.

Категорія
Економіка
Дата публікації

В обхід санкцій. Росія купувала західні запчастини для літаків через посередництво Індії

літак
Джерело:  The Guardian

Понад 100 західних компаній, включно з аерокосмічним гігантом Boeing, експортували до Індії запчастини для літаків, які потім потрапляли до Росії.

Головні тези:

  • Більш як 100 західних компаній, включно з Boeing, використовували індійських посередників для постачання запчастин літаків до Росії.
  • Усі деталі транспортувалися вантажним шляхом через Індію та містили різноманітні товари від генераторів до гвинтів.
  • Російські авіакомпанії отримували запчастини через індійських фірм-посередників, що дозволяло уникнути санкцій Заходу.

Росія досі знаходить посередників для купівлі підсанкційних товарів

Аналіз митних документів, з яким ознайомились журналісти, свідчить, що з січня 2023 до вересня 2024 року через посередників в Індії російським авіакомпаніям та іншим організаціям було поставлено продукції на суму понад 50 млн дол.

Деталі перевозилися 700 окремими вантажами, які містили найрізноманітніші товари — від генераторів, датчиків, лопатей пропелерів і дисплеїв у кабіні до невеликих гвинтів, болтів і фільтрів.

Більшість російських імпортерів, схоже, є цивільними авіакомпаніями, в тому числі Utair, яка, за даними ЄС, також виступає як оборонний підрядник. Вона отримала близько чверті вантажів.

Видання зазначає, що західні компанії могли не знати про те, що їхня продукція поставляється до РФ індійськими фірмами. Прямий продаж авіаційних запчастин російським авіакомпаніям і фірмам заборонений Британією і ЄС, а також суворо обмежений владою США.

Західні союзники, однак, намагаються боротися з десятками фірм-посередників, які підтримують Росію товарами і технологіями західного виробництва. Експерт з питань дотримання санкцій і партнер Pole Star Global Девід Танненбаум сказав, що західні уряди зосередилися на посередниках у Туреччині, Казахстані, Киргизстані, Таджикистані, Туркменістані та Узбекистані, але Індія не була основним об'єктом уваги.

Так, серед фірм, чиї деталі потрапили через Індію у РФ, є компанія Step Aviation зареєстрована на громадянина Латвії. Компанія відправила понад 60 вантажів індійській фірмі Shaurya Aeronautics, і майже всі були передані трьом покупцям у Росії. У жовтні США застосували економічні санкції проти Shaurya за відправлення до Росії чутливих деталей подвійного призначення, проте компанія не потрапила під санкції Британії чи ЄС.

Британська фірма ASL Aerospace відправила близько 60 вантажів з Британії та США чотирьом індійським фірмам, які потім були перенаправлені до РФ фірмою Agrim Aviation Private Ltd. Agrim підпала під санкції США за «ймовірне» перенаправлення продукції американського виробництва в російську авіаційну промисловість, але не стала об'єктом санкцій з боку Британії або ЄС.

З 2023 року американський Boeing відправив до Індії щонайменше 80 вантажів, які згодом були переправлені частково або повністю до Росії. Більшість цих постачань, включно з кріпленнями, клапанами, паливними герметиками та акумуляторними батареями, проходили через індійського покупця — компанію Ascend Aviation.

США застосували економічні санкції проти компанії та двох її директорів 30 жовтня 2024 року за участь у «мережах ухилення від санкцій». ЄС та Велика Британія не пішли цим шляхом.

Дочірня компанія Airbus — Satair — відправила 12 вантажів тій самій індійській фірмі в період з вересня 2023 року по травень 2024 року. Пізніше всі вони були відправлені російським покупцям, включно з найбільшою авіакомпанією країни, державним «Аерофлотом».

Представник індійського уряду заявив виданню, що вони не вважають, що фірми порушили місцеве законодавство, але компанії будуть проінформовані про останні зміни в міжнародному експортному контролі.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?