Астрономи виявили у космосі гіпотетичну "дивну зірку"
Категорія
Наука та медицина
Дата публікації

Астрономи виявили у космосі гіпотетичну "дивну зірку"

Джерело:  online.ua

Астрофізики з Бразилії провели нове дослідження, під час якого вперше вдалося виявити гіпотетичну "дивну зірку". Вона належить до класу кваркових зірок і їх поки що ніколи не знаходили.

Джерело: ScienceAlert

Вчені заявили про можливе відкриття дивної зірки в космосі

Вчені з Університету Сан-Паулу продовжили вивчати незвичайний об'єкт, який минулого року вивчали астрономи з Німеччини.

Астрономи повідомили про можливе відкриття дивної зірки в космосі, яка може виявитися рідкісним і захоплюючим небесним об’єктом. За словами дослідників, зірка має особливий хімічний склад, що дозволяє припустити, що вона може бути “хімічно своєрідною” зіркою, відомою як Ap-зірка.

Це відкриття команда дослідників зробила, використовуючи дані експерименту з галактичної еволюції обсерваторії Апач-Пойнт (APOGEE), який є частиною проєкт Sloan Digital Sky Survey (SDSS).

Команда проаналізувала спектр світла, випромінюваного зіркою, розташованою в галактиці Чумацький Шлях, і виявила, що її хімічний склад був незвичайним у порівнянні з іншими зірками подібного віку і розташування.

Зокрема, дослідники відзначили значний надлишок певних елементів в атмосфері зірки, включаючи європій, хром і марганець. Такий незвичний склад може бути ознакою того, що зоря зазнала якихось незвичних процесів під час свого формування або еволюції.

Фото: nnews.com

Що відомо про дивну зірку

Дивні зорі - це небесні тіла, що складаються з щільної та екзотичної форми матерії, яку називають дивною кварковою матерією, яка своєю чергою складається з субатомних частинок, відомих як кварки.

Ця неймовірно компактна зірка, яка за розмірами не перевищує сферу діаметром 10 км, має найменшу масу серед усіх відомих нейтронних зірок. Як показало попереднє дослідження, зірка, розташована на відстані 8150 світлових років від нас має масу, що еквівалентна 77% маси Сонця, — йдеться у повідомленні.

Але це дуже дивно, адже астрономи вважають, що нейтронні зірки можуть мати найменшу масу, яка еквівалентна 1,17 маси Сонця. Тобто в будь-якому випадку це дуже дивний об'єкт, і нейтронні зірки не можуть мати таку маленьку масу.

Подальші дослідження і спостереження, безсумнівно, проллють більше світла на цей небесний об’єкт і його властивості. А поки що дослідники мають замало інформації, тож не поспішають із висновками.