Астрономи зафіксували дивний сигнал з космосу. Він повторюється кожні 22 хвилини
Категорія
Наука та медицина
Дата публікації

Джерело:  online.ua

Вчені знайшли радіосигнал у космосі, який вмикається та вимикається кожні 22 хвилини щонайменше 30 років.

Джерело: Gizmodo

Що виявили астрономи

Астрономи очікують побачити кілька повторюваних радіосигналів у космосі, але зазвичай вони блимають і вимикаються набагато швидше. Найпоширеніші повторювані сигнали надходять від пульсарів, нейтронних зірок, які випромінюють промені енергії.

Пульсари сповільнюються, коли вони старіють, і їхні імпульси стають слабшими, доки врешті-решт вони зовсім не перестають виробляти радіохвилі.

Інтенсивна магнітна нейтронна зірка, розташована приблизно за 15 000 світлових років від Землі, вражає астрономів своїми наддовгими періодами сигналів, викидаючи радіохвилі у космос кожні 22 хвилини.

Нейтронні зірки з інтенсивними магнітними полями називаються магнетарами.

22-хвилинні періоди можуть здатися відносно частими в масштабах земного часу, але більшість магнетарів мають періоди від кількох секунд до кількох хвилин.

Цей чудовий об’єкт кидає виклик нашому розумінню нейтронних зірок і магнетарів, які є одними з найбільш екзотичних і екстремальних об’єктів у Всесвіті, — сказала Наташа Херлі-Вокер, астроном з Міжнародного центру радіоастрономічних досліджень Університету Кертіна.

Чим відрізняється новий магнетар

Магнетари відповідальні за велику кількість швидких радіосплесків (FRB), які астрономи бачать у всьому космосі, навіть із нашої власної галактики.

Новий магнетар отримав назву GPM J1839-10, і вперше його помітили за допомогою Murchison Widefield Array, радіотелескопа, розташованого у віддаленій Західній Австралії.

Спалахи магнетара тривають до п’яти хвилин і повторюються принаймні з 1988 року, згідно з радіоархівами, які дослідила команда.

Вперше його помітили в січні 2022 року.

Об’єкт, який ми виявили, обертається надто повільно, щоб випромінювати радіохвилі — він знаходиться за межею смерті. Якщо припустити, що це магнетар, цей об’єкт не може виробляти радіохвилі. Але ми їх бачимо, - каже один з вчених.