"Делікатні" F-16 буде важко пристосувати до України — Politico
Категорія
Світ
Дата публікації

"Делікатні" F-16 буде важко пристосувати до України — Politico

F-16
Джерело:  Politico

Україна готується до прибуття в найближчі місяці винищувачів F-16 Fighting Falcon розроблених компанією General Dynamics, але для того, щоб додати одномоторні надзвукові винищувачі до свого арсеналу, потрібно більше, ніж просто навчити пілотів. Понад 60 F-16 пропонують Норвегія, Данія, Нідерланди й Бельгія, а багатонаціональна коаліція наразі готує пілотів і екіпажі. Ці винищувачі є відповіддю на прохання України допомогти зрівняти шанси проти російських військово-повітряних сил у небі.

F-16 буде важко пристосувати до України

Але підняти винищувачі в повітря буде надзвичайно складно. Бази будуть першочерговими цілями для російської атаки, самі літаки будуть позначені російськими системами протиповітряної оборони, їх ремонт буде складним завданням, і навіть використання непідготовлених злітно-посадкових смуг може призвести до саботажу "делікатних" винищувачів, повідомляє Politico.

Том Ріхтер, колишній пілот морської піхоти США, який літав на F-16 під час служби в Національній гвардії, сказав, що цей літак є "чутливим звіром" у порівнянні з радянськими МіГом та літаками Су, на яких українці звикли літати та обслуговувати. Радянські літаки є більш "грубими й нестійкими", вони можуть літати з погано доглянутих аеродромів і потребують меншого технічного обслуговування. В іншій ситуації Україна побудувала б сучасні бази та злітно-посадкові смуги, щоб приймати літаки, але під час війни це неможливо.

Якщо ви коли-небудь підходили до МіГ-29 на авіашоу, а потім підходили до F-16, ви можете відчути ззовні, наскільки F-16 є високотехнологічним літаком. Він дуже делікатний і потребує високого рівня обслуговування, — сказав Ріхтер.

Як вважає Джастін Бронк з аналітичного центру Королівського Об'єднаного інституту оборонних досліджень, ця обережність поширюватиметься на розгортання бригад для замазування тріщин і щілин або нерівностей бетону на злітно-посадкових смугах якомога ближче до лінії фронту, щоб уникнути перетворення кількох добре утримуваних об'єктів на очевидну мішень.

Для початку злітно-посадкові смуги й траєкторія керування на декількох майданчиках повинні бути гладкими й постійно перевірятися на наявність уламків, враховуючи, наскільки вразливими є одномоторні F-16 до наземних уламків у порівнянні з МіГ-29, — пояснив він.

F-16 є кардинальною зміною порівняно з літаками, на яких зараз літають українці. На початку 2022 року Україна мала 71 винищувач Су-27 та МіГ-29, 14 бомбардувальників Су-24М та 31 штурмовик Су-25, згідно з даними щорічного звіту "Військовий баланс" Міжнародного інституту стратегічних досліджень. У звіті за 2024 рік сказано, що Україна має 78 боєздатних літаків.

З початку вторгнення Словаччина і Польща також передали Україні близько 33 винищувачів МіГ-29 — багато з них з оновленою авіонікою й озброєнням, щоб зробити їх відповідним до стандартів НАТО. Винищувачі F-16, які перебувають на озброєнні західних військово-повітряних сил вже 45 років, не лише посилять українські ВПС, але й нададуть їм набагато потужніші можливості протистояти російським ворогам.

F-16 значно підвищить ефективність нашої авіації. Пілот зможе керувати ракетами з повітря й визначати ціль. Він зможе отримувати реальні розвіддані в бойовій обстановці і приймати відповідні рішення щодо ураження цілей. Плюс, можна буде використовувати ракети класу "повітря-повітря", які можуть летіти на відстань до 180 кілометрів, — розповів речник Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат.

Військові України мають навчитися ремонтувати, обслуговувати та ховати ці винищувачі від російських радарів, шпигунів та супутників. Ігнат також стверджував, що F-16 легші, сучасніші та автоматизованіші за МіГи. Це підтверджують і військовослужбовці, які тренуються на цих літаках.

Спочатку, коли ми вперше познайомилися з системою, вона здавалася нам незрозумілою і нереальною для інтеграції в українські реалії. Але зараз я розумію, що вона значно спрощує роботу, економить час і варта того, щоб рухатися вперед. Якщо ми хочемо розвиватися як країна, як військово-повітряні сили, — пояснив український технік Ігор.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?