Аварія танкерів РФ в Азовському морі. Мазут дістався Криму
Категорія
Україна
Дата публікації

Аварія танкерів РФ в Азовському морі. Мазут дістався Криму

Мазутні плями
Джерело:  online.ua

Внаслідок аварії російських танкерів в Азовському морі розлив мазуту поширився вже до узбережжя окупованого Криму. 

Головні тези:

  • Після аварії танкерів РФ в Азовському морі мазут наблизився до узбережжя Криму.
  • Екологи вказують на недостаток заходів з ліквідації наслідків аварії та критикують російську пропаганду, яка намагається замаскувати масштаби забруднення.
  • За інформацією громадських організацій, для мінімізації наслідків витоку мазуту необхідно негайно проводити ліквідаційні заходи та вживати ефективні методи очищення водойм.
  • Недостатність дій влади РФ та відсутність прозорості у зборі мазуту показують неефективність екологічної політики країни-агресора.

Що відомо про стрімке поширення витоку мазуту після аварії танкерів РФ в Азовському морі

Повідомляється, що у морі поблизу узбережжя Керчі зафіксували велику кількість мазутних плям.

Знімки в діапазоні радіолокацій зроблені минулої ночі. На них видно десятки мазутних плям на відстані за кілька кілометрів від берег, — зазначають аналітики порталу.

Що кажуть екологи

За словами керівника громадської організації "Зелений Лист" Владислава Балінського, аварія російських танкерів "Волгонефть 212" і "Волгонефть 239" — яскравий приклад екологічної катастрофи, які країна-агресорка супроводжує масштабними інформаційними кампаніями, включаючи імітацію порятунку диких тварин.

При цьому реально необхідних заходів з ліквідації наслідків катастрофи російські посадовці та профільні відомства не проводять.

Балінський зазначив, що країна-агресорка не вжила жодних заходів щодо фіксації половинок затонулого "Волгонефть 212" — що було необхідно, щоб через зміну напрямку вітру не сталося зміни положення корпусів і додаткового забруднення акваторії.

У цьому випадку плями мазуту зміщуватимуться за вектором вітру в бік Азовського моря та в бік східного та південного узбережжя Керченського півострова".

За словами еколога, зміна вітру була прогнозованою і забажання наслідки катастрофи можна було б мінімізувати.

Уламки суден мали б бути виявлені та зафіксовані, с пошкоджених танків необхідно було б відкачати залишки мазуту, локалізувати забруднення з використанням бонів, зібрати мазут з поверхні води у механічний спосіб та нейтралізувати масляну плівку з використанням хімічних детергентів.

Прогнозовано, що в кримських пабліках з'явилася інформація про забруднення мазутом узбережжя Керчі. Черговим прикладом російської екологічної пропаганди стали публікації місцевих гауляйтерів про збір мазуту волонтерами, а пізніше й бравурні заяви окупаційної влади про остаточне розв'язання питання — збір семисот кілограмів мазуту з пляжів міста, — підкреслює Балінський.

Замість цього, як зазначає еколог, російська пропаганда акцентує увагу на участі волонтерів у зборі забрудненого ґрунту та зусиллях щодо порятунку птахів і інших тварин.

Справжня картина наслідків таких аварій далека від оптимістичного сценарію. Треба звертати увагу не на світлини начебто врятованих птахів (більшість з них, на жаль, приречені) і начебто очищеного узбережжя, а на широкий контекст шкоди навколишньому середовищу та висновки незалежних від РФ експертів, — пояснює Балінський.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?