Побачили інший Всесвіт: вчені припускають, що Ейнштейн помилявся
Наука та медицина
Дата публікації

Побачили інший Всесвіт: вчені припускають, що Ейнштейн помилявся

Джерело:  online.ua

Міжнародній команді дослідників нарешті вдалося створити найбільшу та найдетальнішу мапу розподілу у Всесвіті так званої темної матерії. Результат їхніх старань приголомшив наукову спільноту, адже виявилося, що вона розподілена в космосі рівномірніше, ніж передбачала теорія. Що важливо розуміти, висновки експертів не збігаються з теорією відносності Ейнштейна, що може свідчити про те, що останній помилявся.

Джерело: ВВС

Карта темної матерії відкриває нові таємниці Всесвіту

Цю мапу першою опублікувала спільнота дослідників темної матерії Dark Energy Survey Collaboration. Вони також нагадали про те, що темна матерія - це невидима субстанція, що пронизує простір. На неї припадає близько 80% всієї матерії у Всесвіті.

За словами вчених, вона існує, завдяки тому, що темна матерія спотворює світло, що надходить від далеких зірок.

Як стверджує доктор Нейл Джеффрі з паризького університету École Normale Supérieure, результат нового дослідження створив серйозну проблему для фізиків.

"Якщо він правильний, то виходить, що Ейнштейн, можливо, помилився... Ви можете сказати, що це дуже погано, що вся фізика пішла шкереберть. Але для науковця це приголомшлива новина. Вона означає, що ми можемо дізнатися щось нове про те, як дійсно влаштований Всесвіт", - пояснив він.

За словами професора Карлоса Френка з Даремського університету, він досі не може повірити, що всі попередні знання про космос можуть виявитися хибними.

"Я присвятив життя цій роботі, і моє серце не хоче, щоб все зроблене розвалилося. А розум каже, що спостереження - точні, і нам треба зважати на можливість появи нової фізики...Тоді мені стає тривожно, бо ми поки не маємо теорії, яка направляла б наші дослідження. Я нервуюся і боюся, тому що ми вступаємо в абсолютно нову область, і невідомо, що там побачимо", - зазначив Карлос Френк.

За словами науковців, мапа підтверджує припищуннє про те, що галактики є частиною більшої структури, невидимої оку.

Фото — Dark Energy Survey Collaboration

"Ніхто до нас не встановлював розподіл темної матерії з таким рівнем точності. Астрономи отримували картини невеликих смужок, а ми відкрили величезні нові прошарки, що дозволяють зрозуміти структуру більш повно. Вперше ми побачили інший Всесвіт", - наголосив доктор Нейл Джеффрі.

Опираючись на теорії Ейнштейна, астрономи створили математичну модель поширення темної матерії на наступні 13,8 млрд років. Проте нова мапа вказує на те, що вона поширилася рівномірніше, ніж свідчили розрахунки.

"Ми, можливо, відкрили щось фундаментальне про ту тканину, з якої побудований Всесвіт. Сучасна теорія світобудови тримається на кількох колонах, зведених на піску. Одна з них руйнується у нас на очах", - визнав Карлос Френк.