23 квітня Верховна Рада підтримали законопроєкт №10177 про індивідуальні освітні траєкторії та вдосконалення освітнього процесу у вищій освіті.
Що передбачає закон про реформу освіти
Законопроєкт №10177 про індивідуальні освітні траєкторії дозволить студентам-контрактникам завершити чотирирічну бакалаврську програму за три роки або поєднати навчання з роботою і завершити навчання за 6—8 років.
Також закон дозволяє абітурієнтам вступати не на спеціальність, а на галузь. Віцепрем’єр-міністр України з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій Михайло Федоров пояснив, як це працюватиме на практиці.
Які зміни ще включатиме новий закон про реформу освіти
Цей законопроєкт передбачає не лише більшу автономію для студентів, а й для вищих навчальних закладів. Загалом він адаптує українську освіту до європейських стандартів, зауважує Федоров і додає, що у топових закладах Європи студенти навчаються саме за такою системою.
Також планують посилити автономію університетів. Заклади вищої освіти відтепер зможуть самостійно вирішувати, як навчати студентів нерегулюльованих спеціальностей, аби вони досягли встановлених стандартом компетентностей.
Для регульованих спеціальностей, як-от право, медицина чи правоохоронна діяльність, детально визначать вимоги до компетентностей і результатів навчання. Для цих сфер передбачені державні кваліфікаційні іспити.
Оксен Лісовий заявив, що стандарти вищої освіти, оновлення яких очікують впродовж найближчих місяців, будуть включати більше вибірковості. Такий крок має збільшити конкуренцію в університетах, як наслідок, надати можливості для викладачів, що пропонують інноваційні курси, а також вищу якість освіти для студентів