Секрети ефективної соціальної комунікації та ідеї для громадянського суспільства від спікерів SHKALA 2021
Категорія
Економіка
Дата публікації

Секрети ефективної соціальної комунікації та ідеї для громадянського суспільства від спікерів SHKALA 2021

Секрети ефективної соціальної комунікації та ідеї для громадянського суспільства від спікерів SHKALA 2021
Джерело:  online.ua

Насичена досвідом, інсайтами та порадами подія у сфері трансформації українського суспільства — Форум з комунікацій для соціальних та поведінкових змін SHKALA 2021 — зібрала в одному онлайн-просторі більше 40 міжнародних та українських експертів і більше 2000 "агентів свідомих змін". Основне питання Форуму — як підвищити ефективність комунікації задля змін на краще у суспільстві. Спікери Форуму шукали на нього відповідь починаючи з розуміння механізмів, як людина сприймає і реагує на інформацію, і як це відбувається в умовах пандемії. Про основні тези Форуму читайте на ONLINE.UA, який цього року виступив інформаційним медіапартнером події.

"Необхідна підтримка організацій громадянського суспільства, допомога в адаптаціі до нових реалій, — актуалізацією цієї теми відкрила Форум керівниця програми з питань підтримки громадянського суспільства Представництва ЄС в Україні Сінзіана Пояна. — Людям потрібно бути разом, щоб змінювати суспільство, бо тільки спільно ми пройдемо кризові моменти та зможемо перетворити їх на можливості до переходу до кращих практик".

"Люди не люблять змінюватись, — констатував Роланд Ковач, директор Програми сприяння громадській активності "Долучайся!" (USAID/ENGAGE), — тож маємо починати з себе і не лише говорити, але й діяти".

Спілкування із різними аудиторіями — цьому на Форумі було приділено окрему увагу. Анастасія Нуржинська, експертка з комунікацій для соціальних та поведінкових змін, керівниця відділу комунікацій для розвитку UNICEF Ghana, підняла тему комунікацій з нерішучою аудиторією. Вона запропонувала у "ковідній" комунікації звертатися до можливості захистити інших та почуття приналежності, також спрацює авторитет, наприклад, медики у комунікації, та звернення до суспільних норм. Із залякуванням треба бути обережним, бо воно спрацьовує як наркотик: кожен раз треба лякати сильніше, що дійде до паніки. Штрафи також працюють погано, найкраще рішення — мотивувати і спрощувати процедуру вакцинації.

Максим Скубенко, лідер та редактор проєкту VoxCheck, зауважив, що в Україні фейки ретранслюються на телебаченні, від чого відбувається шалена мультиплікація, посилена страхом та негативом.

Євген Глібовицький підняв тему довіри: чому в одних країнах громадяни дотримуються державних рекомендацій, а в інших – ні. Він навів приклади низку катастрофічних подій ХХ століття, що зменшили кількість активних людей в українському суспільстві, і втілилися у дві травми: тоталітарну і колоніальну. Наразі в Україні більше 80-річних жінок, ніж 18-річних дівчат, зменшуються народжуваність та кількість працюючих молодих людей, не зростає тривалість життя. Україна знаходиться глибоко в цінностях та культурі виживання і страждає від колективної форми посттравматичного синдрому, навіть не усвідомлюючи цього. Дії держави накладаються на колективну травму та посилюють скепсис.

Доктор Ніколаос Дімітріадіс, CEO TrizmaNeuro, розповів, що головна емоція, що штовхає нас на створення нового — не натхнення, а фрустрація. Раніше процес створення вакцини займав 5-10 років. Зараз, під тиском браку часу, організації об’єднуються, щоб вирішити проблему, і процес скорочується. Це сила, прихована у "темній стороні" речей. Криза ламає схему, змушує мозок шукати спосіб повернутися у стан гомеостазу, шукати новий баланс. Найголовніше — не дати страху перерости у занепокоєння. Створюйте нові звички і нові рутинні процеси, створюйте гарний настрій, вдавайтесь до гедонізму, врешті-решт знайдіть щось м’яке і обійміть, порадив експерт.

Олена Рибій, старша програмна фахівчиня Програми сприяння громадській активності "Долучайся!"‎ (USAID/ENGAGE) дала приклади інформаційних кампаній, заснованих на даних та інсайтах: кампанія, де показано, що корупціонер — це не щось там, на високому політичному рівні; кампанія "Вліпи за себе", що будувалася на дослідженні молоді і намаганні розказати просто про вибори.

Аналіз цільової аудиторії, робота з даними, — ось що обов’язково потрібно у комунікації громадських організацій, підкреслив Айдер Халілов, старший програмний менеджер Програми сприяння громадській активності "Долучайся!" (USAID/ENGAGE). Через недофінансування ГО часто не можуть дозволити собі комунікаційника, хоча комунікація має стати частиною кожного члена ГО. Окрім цього ГО не завжди відчувають, коли перетворюються на офіс з надання послуг і припиняють радитись зі своєю ЦА. Тож потрібно звертатися до нових технологій, які дозволять як мінімум відслідковувати фідбек людей та допоможуть комунікувати.

Всі експерти Форуму шукали рецепти, як зробити так, щоб наслідки пандемії не погіршили ситуацію в українському поступі до європейських змін, а, навпаки, були "entry point" для реалізації планів.

Подія відбулася під егідою Програми з питань підтримки громадянського суспільства Представництва ЄС в Україні, Програми сприяння громадській активності "Долучайся!", що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні, та Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ). Співорганізатор події — компанія IdeasFirst.

Раніше ONLINE.UA розповідав про виклики перед громадянським суспільством, використання даних у комунікаціях та боротьбу з фейками від експертів та партнерів Програми сприяння громадській активності "Долучайся!".

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?