Страйк польських перевізників на кордоні з Україною має російський слід
Категорія
Економіка
Дата публікації

Страйк польських перевізників на кордоні з Україною має російський слід

Державна митна служба України
Страйк

Протестувальники – це водії вантажівок, які працювали на перевезеннях у білоруському та російському напрямках. Їх не підтримали інші асоціації, а польський уряд двічі звертався з проханням зупинити акцію.

Хто саме страйкує на польсько-українському кордоні

У Польщі одна з асоціацій перевізників організувала страйк та блокує пункти пропуски на українсько-польському кордоні. Причому протестувальники – це водії вантажівок, які працювали на білоруському та російському ринках. Їх не підтримали інші асоціації, а польський уряд двічі звертався з проханням зупинити акцію.

За інформацією заступника голови Державної митної служби України Владислава Суворова, за жовтень в Україну служба впустила на 30% транспортних засобів більше, ніж виїхало по всьому кордону. По Польщі цей дисбаланс становить 60%: 35 тисяч транспортних засобів виїхало з України, а в’їхало майже 57 тисяч.

Це сигналізує про наявність потенціалу для транспортних засобів, які виїжджають з України, – сказав Владислав Суворов під час зустрічі, яку організувала Федерація роботодавців України, повідомляє пресслужба організації.

Український уряд до сьогодні не отримував офіційних звернень польських страйкарів і всі вимоги відомі лише зі ЗМІ.

Заступниця генерального директора ФРУ Юлія Гончарова зазначила, що всі члени Федерації, які взяли участь у спеціальному опитуванні, підтвердили наявність проблем з експортом продукції через великі черги на кордоні. Середня затримка вантажів становить для 40% респондентів – 5-10 днів, для 53% – 10-15 днів, решта заявила або про швидкий перетин кордону (до 5 діб), або про затримку понад 15 діб.

Порушення контрактів за термінами поставки і більша собівартість – це наслідки зараз, – говорить голова Ради Федерації роботодавців України і співвласник Костопільського заводу скловиробів Дмитро Олійник. Підвищення вартості логістики в 2,5 раза становить додаткові 7-8% собівартості продукції. Важливо, що листопад та грудень – це час укладання контрактів на наступний рік.

І вже сьогодні іноземні споживачі мають сумніви і говорять українським виробникам:

Шануємо, поважаємо, цінуємо вашу якість, влаштовує ціна. Але з огляду на ті ризики, які ми бачимо сьогодні, то програма-мінімум – ми будемо зменшувати обсяг. Тобто ми будемо заміщати постачальниками, до прикладу, польськими, – пояснив ситуацію Дмитро Олійник.

Страйк польських перевізників: що відомо

6 листопада польські перевізники розпочали страйк на польсько-українському кордоні. Ускладнено рух для вантажівок.

Про це повідомили у Державній прикордонній службі України.

Після 13-ї години відбулося поступове блокування руху вантажного транспорту у напрямку пунктів пропуску "Ягодин-Дорохуськ", "Краківець-Корчова", "Рава-Руська-Хребене". Ускладнення руху можливе як на в’їзд до Польщі, так і на виїзд, – йдеться у повідомленні.

Як зазначили у ДПСУ, організатори протесту планують пропускати по одному вантажному автомобілю на годину, а також вантажні автомобілі з вантажами безпекового, гуманітарного характеру, ті, які перевозять тварин, продукти, що швидко псуються тощо.

Раніше у Волинській митниці заявили, що паралізовано роботу митного поста "Ягодин".

Товари 1-24 груп УКТ ЗЕД, які слідують через Польщу транзитом і щодо яких в сусідній країні встановлене ембарго, не підлягатимуть пропуску зовсім. Це зменшить товаропотік через Ягодин в середньому у 25 разів, порівняно із оптимальною кількістю транспортних засобів, що мають приймаються митними та прикордонними органами кожної зі сторін протягом доби. Ця кількість затверджена міжнародними Меморандумами між Україною та Польщею, – заявили у митниці.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?