Тіньовий флот РФ постачає нафту до ЄС ― Greenpeace
Категорія
Економіка
Дата публікації

Тіньовий флот РФ постачає нафту до ЄС ― Greenpeace

Тіньовий флот РФ
Джерело:  greenpeace.org

За результатами дослідження представників природоохоронної організації Greenpeace, танкери тіньового флоту РФ з російською нафтою продовжують заходити до портів країн ЄС. 

Головні тези:

  • Танкери тіньового флоту РФ продовжують поставляти російську нафту до портів країн ЄС, порушуючи введені санкції.
  • За даними Greenpeace, збільшилася кількість танкерів із сирою нафтою з російських портів Балтійського моря в ЄС.
  • Останні перевезення свідчать про зменшення осадки танкерів при прибутті в порти ЄС, що може вказувати на їх відвантаження.
  • Ризики аварій танкерів з нафтою загрожують середовищу та туристичним місцям узбережжя Балтійського моря.
  • За останні роки середній вік танкерів, які використовуються для перевезення сирої нафти, значно зріс, збільшуючи ризики екологічних катастроф.

Що відомо про поставки російської нафти до ЄС тіньовим флотом

У Greenpeace зазначають, що судна, ймовірно, з російською сирою нафтою на борту, вирушили з російських портів у Балтійському морі і, згідно з даними GPS, вони прямували до портів країн ЄС, що є порушенням введених санкцій.

Поставки російської нафти до ЄС перебувають під забороною з березня 2023 року.

Танкери тіньового флоту РФ з нафтою заходять до портів ЄС
Тіньовий флот РФ

Зокрема, російську нафту поставляли переважно судна грецьких судноплавних компаній, частина яких входить до російського тіньового флоту.

Ці танкери підозрюють у допомозі Росії в обході західних санкцій.

Що відомо про останні перевезення російської нафти до портів ЄС

Згідно із даними супутників, не менше 15 танкерів із липня 2024 року прямували прямо в європейські порти з російського Приморська на Балтійському морі, Усть-Луги і нафтового порту Новоросійськ на Чорному морі.

Осадка суден свідчить про те, що вони вийшли повністю завантаженими з російських нафтових портів.

Після прибуття в порти призначення осадка танкерів зменшилася на кілька метрів, що свідчить про часткове або повне відвантаження.

Танкери довжиною близько 250 метрів можуть перевозити понад 150 млн літрів сирої нафти кожен.

Дослідники з Greenpeace підкреслюють, що рейси танкерів із сирою нафтою з російських портів Балтійського моря вздовж німецького узбережжя Балтійського моря збільшилися на 70% із січня 2021 року.

Водночас загальний обсяг перевезень за цим маршрутом, навпаки, знизився з початку війни.

Водночас середній вік танкерів, що використовуються для перевезення сирої нафти, збільшився з 8,9 років у 2021 році до 16,6 років у 2024 році.

У разі аварії під загрозою нафтової плями опиняться острови Фехмарн і балтійські курорти Варнемюнде і Дамп.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?