В Японії компенсують дефіцит робочої сили роботами — як швидко
Категорія
Технології
Дата публікації

В Японії компенсують дефіцит робочої сили роботами — як швидко

роботи
Джерело:  The Financial Times

В умовах швидкого старіння населення Японія тестує роботизацію логістики, щоб компенсувати дефіцит робочої сили та зберегти швидкість доставки.

Головні тези:

  • Японські компанії впроваджують роботизацію логістики для компенсації дефіциту робочої сили через швидке старіння населення.
  • Amazon розглядає локалізацію автоматизації на своїх складах для підвищення швидкості доставки та пакування товарів.
  • Ринок автоматизації складів в Японії очікується зростання в середньому більш ніж на 21% щороку до 2030 року.

Японія замінить роботами кур’єрів

На складі Amazon у місті Чибі роботи вже перевищують чисельність 2000 співробітників, а складські потужності на 40% вищі, ніж у звичайних об’єктах.

Компанія також показала нову машину для автоматичного пакування та систему сортування, яка може збирати кілька товарів в одну посилку.

Проте, як зазначають експерти, виведення роботів на вулицю для доставки все ще залишається складним.

Попит на водіїв вантажівок у Японії стрімко падає через старіння населення: за прогнозами Nomura Research Institute, до 2030 року кількість водіїв скоротиться на третину — до 480 тис осіб. Amazon розглядає локалізацію автоматизації, переходячи від великих центрів до менших пунктів доставки ближче до клієнтів, де роботи зможуть брати активнішу участь у пакуванні.

У рамках глобальної стратегії Amazon запускає штучний інтелект DeepFleet, який керує всіма роботами на складах і підвищує їхню швидкість на 10%.

Водночас японські логістичні компанії, як-от Nippon Express, впроваджують нові технології обережніше через різноманітність товарів, потреби клієнтів і високу ціну інтеграції. Більшість рішень поки що демонстраційні, і компанії оцінюють їхню економічну вигоду та перспективи.

За оцінками, у 2024 році ринок автоматизації складів у Японії сягнув 1,28 млрд дол, і очікується, що до 2030 року він зростатиме в середньому більш ніж на 21% щороку. Основні доходи приносить "залізо", тоді як найшвидше розвивається сегмент програмного забезпечення.

Головні перешкоди для швидкого впровадження роботів — висока вартість інтеграції в існуючі склади, складна архітектура будівель (маленькі площі, багаторівневість, нерівне планування), а також повільний розвиток e-commerce, яка в Японії займає менше ніж 10% роздрібного ринку — значно менше, ніж у Європі.

В Японії логістичні компанії готуються до браку працівників і навіть розглядають найм іноземних водіїв вантажівок, адже кількість молоді в країні постійно зменшується. Подібні труднощі через старіння населення відчуває і сфера обслуговування. В японських кафе вже функціонують спеціальні роботи-офіціанти у вигляді котиків.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?