Вчені опублікували новий знімок чорної діри у центрі Чумацького Шляху
Наука та медицина
Дата публікації

Вчені опублікували новий знімок чорної діри у центрі Чумацького Шляху

Джерело:  online.ua

Південноафриканська радіоастрономічна обсерваторія (SARAO) оприлюднила нове зображення центру нашої Галактики, яке показує радіовипромінювання з регіону з безпрецедентною чіткістю та глибиною.

Джерело: повідомлення Південноафриканської радіоастрономічної обсерваторії

Нове фото чорної діри у центрі нашої галактики

Зображення фіксує радіовипромінювання від численних явищ, включаючи спалахи зірок, зоряних ясел та хаотичну область навколо надмасивної чорної діри розміром 4 мільйони сонячних мас, яка ховається в центрі нашої Галактики, за 25 000 світлових років від Землі.

Радіохвилі проникають через пил, який закриває огляд цієї області на інших довжинах хвиль. Інноваційний дизайн, чутливість телескопу MeerKAT були ключами до створення чудового зображення, яке розкриває нові залишки наднової – оболонки матеріалу, що розширюються, коли масивні зірки закінчують своє життя вибухом.

Я провів багато часу, дивлячись на це зображення в процесі роботи над ним, і я ніколи не втомлююся від нього, – каже доктор Ян Хейвуд з Оксфордського університету, Університету Родоса та SARAO, а також провідний автор вивчення.

Фото - sarao.ac.za

За його словами, коли він показує це зображення людям, які є новачками в радіоастрономії або іншим чином не знайомі з нею, то завжди намагається підкреслити, що радіозображення не завжди було таким, і яким стрибком вперед є телескоп MeerKAT насправді.

Зображення стало результатом трирічного аналізу, проведеного на етапі введення телескопа в експлуатацію. Воно було складено з 20 окремих спостережень, проведених протягом 200 годин роботи апарату. Обробкою 70 терабайт даних займалися два суперкомп'ютери в Кейптауні.

Риски, що пронизують зображення, - це радіовипромінюючі намагнічені нитки. Ці унікальні структури, довжиною до 100 світлових років, не мають остаточного пояснення свого походження з моменту відкриття понад 35 років тому.

MeerKAT виявив набагато більше таких ниток, ніж було відомо раніше, і нові дані дозволять астрономам вивчити ці об’єкти як популяцію вперше.

Надмасивна чорна діра в маленькій галактиці

Нагадаємо, що нещодавно науковці відкрили надмасивну чорну діру у відносно невеликій галактиці. Це може допомогти з’ясувати причину її виникнення.

Ця чорна діра в Mrk 462 є однією з найменших із надмасивних чорних дір. Такі чорні діри, як відомо, важко знайти, — сказав Джек Паркер з Дартмутського коледжу в Нью-Гемпширі, який керував дослідженням разом із колегою Райаном Хікоксом.

Такий феномен пояснюють тим, що ранній Всесвіт був засіяний чорними дірами, які містили десятки тисяч сонячних мас – можливо, внаслідок колапсу гігантських хмар газу та пилу.