Категорія
Технології
Дата публікації

Джерело:  online.ua

Як показують результати дослідження, опублікованого у виданні Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, астрономи виявили галактику з кільцем. Насправді ця галактика відома вченим ще з кінця 18 століття, але те, що вона не звичайна спіральна галактика, стало зрозуміло тільки зараз.

Джерело: ScoenceAlert

Вчені виявили рідкісну галактику, що має загадкову особливість

Астрономи провели нове спостереження за космосом за допомогою радіоінтерферометра ASKAP, розміщеного в Австралії. По суті це величезний радіотелескоп, що складається з кількох десятків тарілок. У результаті було виявлено як нові галактики, так і отримано нові дані про вже відомі галактики. Наприклад, стало відомо, що спіральна галактика NGC 4632 належить до рідкісного класу під назвою галактики з полярними кільцями.

Ця галактика розташована на відстані 56 млн світлових років від нас і насправді оточена величезним кільцем із газу. Досі це кільце не вдалося побачити, бо його не видно у звичайні телескопи, і лише радіотелескоп дав змогу зробити це відкриття.

Галактики з полярними кільцями — це рідкісні об'єкти, навколо яких перпендикулярно до галактичної площини обертаються кільця з пилу, газу та зірок. Досі вчені точно не знають, як з'явилися ці кільця, але є два популярні пояснення:

• пил і газ могли переміщатися за допомогою космічного павутиння через міжгалактичний простір і потрапили на орбіту навколо галактики, з часом ставши її частиною;

• астрономи більше схиляються до того, що такі кільця утворилися внаслідок взаємодії двох галактик, коли вона з них притягнула своєю гравітацією частину речовини іншої.

Ми не живемо всередині чорної діри, але Всесвіт міг народитися в ній: що говорить теорія

Наразі майже всі відомі галактики з полярними кільцями є або лінзоподібними, або еліптичними галактиками, і вони трапляються досить рідко. Тепер же астрономи виявили, що в спіральної галактики NGC 4632 також є полярне кільце. З огляду на це відкриття, астрономи вважають, що насправді галактики з полярними кільцями можуть бути не такими й рідкісними, просто за такими об'єктами потрібно спостерігати за допомогою радіотелескопів.

За словами вчених, від 1% до 3% близьких до нас галактик можуть мати полярні кільця, залишилося їх тільки виявити. Найімовірніше, механізм формування спіральних галактик із полярними кільцями відрізняється від механізму формування інших таких самих галактик. Учені за допомогою радіоінтерферометра ASKAP хочуть знайти ще більше подібних загадкових об'єктів у космосі та спробують з'ясувати справжнє походження кілець.