Президент України Володимир Зеленський 12 березня підписав закон про доброчесне лобіювання. Це одна з євроінтеграційних вимог.
Президент підписав закон про доброчесне лобіювання
Про це свідчить картка законопроєкту №10337.
Законопроєкт «Про доброчесне лобіювання та адвокацію в Україні» розробляло Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК). Він є однією з вимог вступу України до Європейського союзу.
Закон встановлює термінологію, права, обов'язки та методи лобіювання, а також створює Реєстр прозорості, який формуватиме НАЗК.
Нардеп Ярослав Железняк зазначає, що Закон набуває чинності тільки через два місяці після початку функціонування Реєстру прозорості від НАЗК, але не пізніше ніж 01 січня 2025.
Мета закону про лобіювання
Раніше глава НАЗК Олександр Новіков в інтервʼю Forbes пояснив, що метою законопроєкту є створення прозорого ринку лобіювання.
Однак, за словами Новікова, бізнес-асоціації наразі не мають унормованого механізму лобіювати свої інтереси. Документ покликаний це змінити, встановивши зрозумілі правила гри.
Інша мета — підсилити громадські організації та дати їм законні механізми адвокації своїх ініціатив.
Також голова НАЗК зазначив, що в Україні працюватиме європейська, а не американська модель лобіювання.