Партизани кримськотатарського руху АТЕШ розвідали місцезнаходження 15-ої бригади РХБЗ Чорноморського флоту Росії у тимчасово окупованому Криму.
Головні тези:
Агенти АТЕШ провели розвідку на військовій базі РХБЗ Чорноморського флоту РФ у Криму та виявили спецтехніку для радіаційного захисту.
15-а бригада РХБЗ ЧФ Росії грає важливу роль у забезпеченні безпеки та готовності флоту окупантів.
Партизани кримськотатарського руху АТЕШ зробили висновки про наміри російських військ у Криму щодо радіаційного та хімічного захисту.
АТЕШ провів розвідку 15 бригади РХБЗ Чорноморського флоту
Агент АТЕШ розвідав бригаду РХБЗ, яка відіграє важливу роль у забезпеченні безпеки та готовності Чорноморського флоту.
На території було виявлено важливу спеціалізовану техніку, призначену для радіаційного та хімічного захисту. Також було зафіксовано місця її стоянки та зберігання.
Детальну інформацію вже передано Силам оборони України для подальших дій.
Росіяни перетворили пляжі в Євпаторії на доти
За даними партизан руху кримськотатарського опору АТЕШ, "вогневі точки" росіян розташовані упродовж усієї набережної тимчасово окупованої Євпаторії в Криму з інтервалом у 25-30 метрів.
"Вогневі точки" росіян розташовані упродовж усієї набережної з інтервалом у 25-30 метрів. Також там встановлюються камери спостереження. Окрім того, повідомляється, що там планують закрити доступ до пляжів для відпочивальників.
Дивлячись на гнилі дошки та порвані мішки з піском, стає очевидно, що з таким "укріпрайоном" довго повоювати не вийде. Кожна нова точка має ще сумніший вигляд, ніж попередня.
Понад 100 західних компаній, включно з аерокосмічним гігантом Boeing, експортували до Індії запчастини для літаків, які потім потрапляли до Росії.
Головні тези:
Більш як 100 західних компаній, включно з Boeing, використовували індійських посередників для постачання запчастин літаків до Росії.
Усі деталі транспортувалися вантажним шляхом через Індію та містили різноманітні товари від генераторів до гвинтів.
Російські авіакомпанії отримували запчастини через індійських фірм-посередників, що дозволяло уникнути санкцій Заходу.
Росія досі знаходить посередників для купівлі підсанкційних товарів
Аналіз митних документів, з яким ознайомились журналісти, свідчить, що з січня 2023 до вересня 2024 року через посередників в Індії російським авіакомпаніям та іншим організаціям було поставлено продукції на суму понад 50 млн дол.
Деталі перевозилися 700 окремими вантажами, які містили найрізноманітніші товари — від генераторів, датчиків, лопатей пропелерів і дисплеїв у кабіні до невеликих гвинтів, болтів і фільтрів.
Більшість російських імпортерів, схоже, є цивільними авіакомпаніями, в тому числі Utair, яка, за даними ЄС, також виступає як оборонний підрядник. Вона отримала близько чверті вантажів.
Видання зазначає, що західні компанії могли не знати про те, що їхня продукція поставляється до РФ індійськими фірмами. Прямий продаж авіаційних запчастин російським авіакомпаніям і фірмам заборонений Британією і ЄС, а також суворо обмежений владою США.
Західні союзники, однак, намагаються боротися з десятками фірм-посередників, які підтримують Росію товарами і технологіями західного виробництва. Експерт з питань дотримання санкцій і партнер Pole Star Global Девід Танненбаум сказав, що західні уряди зосередилися на посередниках у Туреччині, Казахстані, Киргизстані, Таджикистані, Туркменістані та Узбекистані, але Індія не була основним об'єктом уваги.
Так, серед фірм, чиї деталі потрапили через Індію у РФ, є компанія Step Aviation зареєстрована на громадянина Латвії. Компанія відправила понад 60 вантажів індійській фірмі Shaurya Aeronautics, і майже всі були передані трьом покупцям у Росії. У жовтні США застосували економічні санкції проти Shaurya за відправлення до Росії чутливих деталей подвійного призначення, проте компанія не потрапила під санкції Британії чи ЄС.
Британська фірма ASL Aerospace відправила близько 60 вантажів з Британії та США чотирьом індійським фірмам, які потім були перенаправлені до РФ фірмою Agrim Aviation Private Ltd. Agrim підпала під санкції США за «ймовірне» перенаправлення продукції американського виробництва в російську авіаційну промисловість, але не стала об'єктом санкцій з боку Британії або ЄС.
З 2023 року американський Boeing відправив до Індії щонайменше 80 вантажів, які згодом були переправлені частково або повністю до Росії. Більшість цих постачань, включно з кріпленнями, клапанами, паливними герметиками та акумуляторними батареями, проходили через індійського покупця — компанію Ascend Aviation.
США застосували економічні санкції проти компанії та двох її директорів 30 жовтня 2024 року за участь у «мережах ухилення від санкцій». ЄС та Велика Британія не пішли цим шляхом.
Дочірня компанія Airbus — Satair — відправила 12 вантажів тій самій індійській фірмі в період з вересня 2023 року по травень 2024 року. Пізніше всі вони були відправлені російським покупцям, включно з найбільшою авіакомпанією країни, державним «Аерофлотом».
Представник індійського уряду заявив виданню, що вони не вважають, що фірми порушили місцеве законодавство, але компанії будуть проінформовані про останні зміни в міжнародному експортному контролі.