Чому частина українських F-16 базуватиметься за кордоном — пояснення експерта
Категорія
Україна
Дата публікації

Чому частина українських F-16 базуватиметься за кордоном — пояснення експерта

F-16
Джерело:  РБК Україна

У Повітряних силах ЗСУ заявили, що частина українських винищувачів F-16 базуватиметься за кордоном. Вони залишаться в центрах для підготовки наших пілотів і авіаційного персоналу. 

Головні тези:

  • Обмеження пропускної спроможності та складність обслуговування західних літаків впливають на рішення базувати частину українських F-16 за кордоном.
  • Умови для виконання бойових завдань поряд з лінією фронту у сусідніх країнах не відповідають вимогам ефективності використання винищувачів F-16.
  • Ремонт та обслуговування літаків потребують дотримання золотого стандарту, умовами якого в Україні не можливо забезпечити на 100%.
  • Дефіцит протиповітряної оборони в Україні та необхідність добре захищених аеродромів також впливають на рішення з базування частини F-16 за кордоном.
  • Для досягнення переваги у повітрі Україні потрібний комплексний підхід, який включатиме в себе не лише винищувачі F-16, а й засоби РЕБ, системи ППО та інші елементи.

Чому частина українських F-16 базуватиметься за кордоном

Є певне обмеження з пропускної спроможності освоювати нові літаки. Ергономіка роботи на західних літаках складніша, ніж на радянських. Проте ми і в цьому все одно показуємо дуже хороші результати. Наприклад, румуни 30 літаків F-16 купили в Норвегії за півмільярда доларів ще у листопаді 2021 року. Але почали отримувати їх тільки весною цього року. Тобто румуни заплатили гроші за літаки, які формально були непотрібні і два роки чекали. І зараз вони ще тільки навчаються літати на них, — розповів експерт інформаційно-консалтингової агенції Defense Express Іван Киричевський.

Експерт пояснив, що наші літаки, які будуть за кордоном, не зможуть за потреби оперативно вилітати на бойові завдання поряд з лінією фронту.

Такі припущення та ідеї впираються в один важливий момент: це буде надто далеко до лінії фронту. Наприклад, аеропорт Ряшів (він же Жешув) — основний хаб — знаходиться приблизно в тисячі кілометрів від лінії фронту. Тобто винищувач спалить все паливо поки туди долетить. А аеродроми, звідки могли б реально злітати винищувачі F-16, на території Польщі чи Румунії знаходяться ще далі, — додав Киричевський.

При цьому бойовий радіус дії F-16 становить близько 500-600 кілометрів. Тому бойові польоти з сусідніх країн технічно неможливі.

Якщо виходити з того, що буквально було заявлено начальником авіації Командування Повітряних сил ЗСУ Сергієм Голубцовим, то він сказав, що ці літаки стоятимуть і зберігатимуться, по-перше, як резерв. По-друге — як заміна іншим бортам, які будуть відправляти на технічне обслуговування. По-третє — на випадок втрати бортів. Думаю, саме такими і є справжні мотиви та причини, — зазначив експерт.

Як сказав Киричевський, проводити ремонт та обслуговування літаків потрібно після кожних 400 льотних годин.

Це в найкращому випадку через кожні півроку. Якщо це ігнорувати, то можем опинитись у такій ситуації, як Ірак. У 2021 році, коли йому довелось вести боротьбу з ІГІЛом, в нього жоден з 30 F-16 не літав. Крім того, золотим стандартом з обслуговування F-16 вважається, що принаймні 70% парку працездатні. А в наших умовах нам доведеться тримати цей показник на всі 100%. Відповідно, тримати літаки в резерві буде потрібно, — підсумував він.

Ще одна причина, чому частину F-16 залишать за кордоном, це дефіцит ППО в Україні. Аеродром, на якому вони базуватимуться має бути добре захищеним.

Винищувачі для Україні

Наразі чотири країни підтвердили плани передати Україні американські винищувачі F-16.

Для того, аби змінити ситуацію на полі бою та завоювати перевагу у повітрі, Україні недостатньо лише одних західних винищувачів F-16. Це повинен бути цілісний комплекс разом з використанням засобів РЕБ, систем ППО та інших засобів, пояснив начальник авіації Командування Повітряних сил ЗСУ Сергій Голубцов.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?