Пішов з життя відомий український режисер Роман Віктюк
Категорія
Культура
Дата публікації

Пішов з життя відомий український режисер Роман Віктюк

Пішов з життя відомий український режисер Роман Віктюк
Джерело:  online.ua

17 листопада офіційно стало відомо, що на 85-му році життя помер відомий театральний режисер, народний артист України та Росії Роман Віктюк. Сумною новиною з журналістами поділилася помічниця художнього керівника театру Віктюка Людмила Ісакович. За її словами, діяч культури помер у лікарні імені братів Бахрушиних, передає ONLINE.UA.

"Роман Григорович помер", — заявила вона.

Варто звернути увагу на те, що 27 жовтня Романа Віктюка госпіталізували з коронавірусом. Спочатку його помістили у відділення терапії, однак згодом стан режисера погіршився, і його перевели в реанімацію. Поки точну причину смерті відомого режисера не називають.

Нагадаємо, що Роман Віктюк народився 28 жовтня 1936 року у Львові. Після закінчення школи він став студентом Державного інституту театрального мистецтва, який знаходиться у Москві. Отримавши диплом, Роман Віктюк повернувся до рідного Львова, де спершу працював актором, а згодом і режисером. Саме тут митець створив власну студію при Львівському палаці піонерів. Талановитий режисер отримував запрошення працювати у Твері, Вільнюсі, Одесі, Таллінні, Києві, Казані, Ризі, Москві тощо. За десятки років роботи в театрі він поставив близько 200 вистав, найвідоміші з яких: "Федра", "Мадам Баттерфляй", "Лоліта", "Дама без камелій", "Служниці".

Варто зазначити, що 24 роки тому Роман Віктюк створив театр у Москві, де до останніх днів життя був головним режисером і художнім керівником. Мав українець і танцювальну школу в Італії, а також театр в Ізраїлі. Не можна не згадати про те, що після переїзду до Москви Роман Віктюк завжди нагадував усім, що він – українець.

"Хочу жителям Донбасу сказати лише одне: ви живете за межами Бога, ви Його не чуєте. На секунду вимкніть усі телеканали, закрийте очі и побудьте у тиші. Без зла, без насилля, без вбивств. У цій тиші, долучившись до Неба, можливо, у вашій душі щось відбудеться. Має відбутися, якщо ви українці. Якщо ви не громадяни України, навіть ця тиша вам не допоможе, тоді дайте Україні спокій", – говорив Роман Віктюк.

Талановитий режисер доволі часто приїжджав до України зі своїми виставами та активно брав участь у культурних та громадських заходах.

 Як повідомляв ONLINE.UA, у середу, 28 жовтня,  стало відомо про смерть мера міста Бориспіль Київської області Анатолія Федорчука, який боровся у лікарні з коронавірусом COVID-19.

Категорія
Технології
Дата публікації

Революція у повітряних боях — якими будуть літаки-винищувачі шостого покоління

літак
Джерело:  Live Science

Шосте покоління бойових літаків обіцяє справжню революцію в повітряних боях. Чим ці винищувачі відрізнятимуться від попередніх, як вони виглядатимуть, працюватимуть і чому саме зараз ключові країни світу розгортають нові перегони авіаційних технологій.

Головні тези:

  • Китай уже тестує J-36 і J-50, а США доручили компанії Boeing створення нового F-47.
  • Нові винищувачі інтегруватимуть штучний інтелект, вдосконалені двигуни та нові елементи маскування.

Якими будуть бойові літаки наступного покоління

Ключові зміни стосуватимуться насамперед стелс-технологій. Нові винищувачі інтегруватимуть штучний інтелект, вдосконалені двигуни та нові елементи маскування. Зараз найпросунутішими вважаються винищувачі п’ятого покоління — F-35 Lightning II, F-22 Raptor (США), Chengdu J-20 (Китай). Вони були створені на основі технологій першої половини XXI століття.

Але тепер на горизонті — шосте покоління. Китай уже тестує J-36 і J-50, а США доручили компанії Boeing створення нового F-47. Як і раніше, головні інновації стосуються конструкції літака, авіоніки та озброєння. Водночас не варто чекати радикального зростання швидкості чи маневровості. Основні зміни — у підході до повітряного бою та застосуванні цифрових технологій.

Шосте покоління, як і попереднє, покладається на стелс. Завдяки особливій формі планера та покриттю, яке поглинає радіохвилі, літаки можуть залишатися невидимими для радарів і інфрачервоних сенсорів. Навіть коли їх виявлять, часу на реакцію в супротивника майже не буде.

Форма планера, зокрема ромбоподібні конструкції, ймовірно, збережеться, але стане ще досконалішою. Одна з тенденцій — зменшення або повне усунення вертикальних хвостових стабілізаторів. Допоміжну роль відіграватимуть і рідинні актуатори — пристрої, які створюють тиск на крила за допомогою потужних потоків повітря. Відмова від вертикальних елементів зробить літак ще менш помітним. Також варто очікувати нових матеріалів, що поглинають радіохвилі.

Ще одна ключова інновація — двигуни з адаптивним циклом. Вони працюватимуть у трипотоковому режимі, де третій повітряний потік допоможе підвищити ефективність і забезпечить можливість тривалого надзвукового польоту без використання форсування.

Можливі два типи планерів для різних регіонів. Один — більший, орієнтований на місії в Тихоокеанському регіоні, де важлива велика дальність і навантаження. Інший — компактніший, для умов Європи, де перевага за маневровістю.

У шостому поколінні кабіна літака перетвориться на високотехнологічний командний центр. Пілот отримуватиме інформацію з літаків-союзників, наземних станцій і супутників — усе в режимі реального часу. Система також зможе активно глушити ворожі сенсори, що ускладнить роботу ППО противника.

Безпілотники стануть ключовим елементом. Пілот керуватиме групою дронів: від автономних помічників до дешевших бойових апаратів, що можуть прикривати його або виконувати інші завдання. Штучний інтелект відіграватиме критичну роль у цій взаємодії — достатньо буде вказати ціль, а дрон самостійно виконає місію.

Озброєння теж еволюціонує. В арсенал надійдуть ракети, здатні розвивати гіперзвукову швидкість і лишатися малопомітними для сенсорів. У перспективі можуть з’явитися системи зі спрямованою енергією — зокрема лазерна зброя, яка поки перебуває на стадії розробки.

США також ведуть окрему програму для ВМС — F/A-XX, яка доповнить F-47. Паралельно Велика Британія, Італія і Японія створюють спільний літак у рамках програми GCAP — наступника Eurofighter Typhoon і Mitsubishi F-2. А Німеччина, Франція і Іспанія працюють над FCAS — проектом, який повинен замінити літаки Rafale та Typhoon.

Розробка винищувачів шостого покоління вже триває, але залишаються питання щодо вартості, термінів і технічної реалізації. Якщо п’яте покоління створювали понад десятиліття, то нова хвиля буде ще складнішою. Очікується, що такі літаки служитимуть не менше 30 років — але чи збережеться актуальність технологій у такому динамічному світі, покаже лише час.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?