Понад 30 років української незалежності РФ активно нав’язувала свої наративи з метою створення розколу у суспільстві. Міф про “три сорти українців”, легенда про нібито фашистів та темники стали сильними інструментами в руках Росії.
Джерело: ютуб-канал online.ua
Темники та три сорти українців
Одним з найвідоміших фейків є російський наратив про нацизм та три сорти українців, який бере свій початок з 2004 року. Росія в той час сильно активізувалась, оскільки зрозуміла, що український народ націлений на обрання того, хто планує повести країну на захід.
Саме тому РФ прийняла рішення направити в Україну політтехнологів: Ігоря Шувалова, Марата Гельмана, Тимофія Сергеєва та Гліба Павловського. Їх головним завданням було допомогти здобути перемогу Віктору Януковичу.
Темники – один із способів контролю над ЗМІ. Темники являли собою інструкцію для медіа, яка має на меті змінити редакційну політику і вплинути на думку аудиторії щодо подій країні.
До будь-якої заяви чи інформаційного приводу, пов'язаного з майданом, був коментар “прохання ігнорувати”. Натомість на більшості каналах виходили пропагандистські програми, які щоденно паплюжили кандидата від опозиції. З кожним днем риторика перетворювалася на антиєвропейську, а Банкова тиснула на медіаменеджерів, щоб вони пришвидшували позитивний образ Януковича.
Політтехнологи запускали провокаційні сайти на українських і російських доменах, де поширювали відверті фейки.
Ідея була успішною, оскільки люди ще не вміли розрізняти фейки, а до фальшивих новин долучалися провладні українські ЗМІ, що надавало дезінформації максимального охоплення.
Наратив, який Росія намагається просунути й сьогодні — сорти українців.
Активно поширювалися плакати з поділом України, де Захід України належав до нібито першого сорту, Центр — до другого, а Схід — до третього сорту.
Людям ставили емоційне запитання — чи хочете ви бути третім сортом?
На тлі подій у країні, російські політтехнологи поширюють чутки про початок громадянської війни. Це мала бути провокація Путіна, щоб роз'єднати Україну, масові агітаційні матеріали знаходили навіть в церквах Московського патріархату.
Наративи про нацизм, західне фінансування України та УНА-УНСО
Ідею нацизму в Україні росіяни зародили теж у 2004 році. Восени в одній з Донецьких друкарень було знайдено листівки з офіційною символікою та написом "обережно фашизм".
Найлегшим шляхом для Кремля було вибудувати образ усіх борців за незалежність України як прибічників фашистів та нацистів.
Крім того, у розпал Помаранчевої революції, коли українці виходили протестувати на Майдан проти фальсифікації результатів виборів, політтехнологи активно застосовували тези, нібито мітингувальники проплачені Заходом.
Кульмінацією чорної дезінформації стала організація маршу УНА-УНСО у Києві влітку 2004 року.
Тоді кілька десятків учасників приносили символіку СС та “зигували” у центрі столиці.
Едуард Коваленко, проросійський колаборант, очолював ходу. За завданням Кремля він мав збирати людей по Києву, викрикувати нацистські гасла та чинити провокації для того, щоб потрапити на відео чи фото.
Згодом, відео розліталися по світу, особливо завдяки російським ЗМІ, які у ті часи дивилися зокрема й багато українців на Сході та Півдні.
Загалом саме 2004 року в Україні було застосовано багато “чорних” технологій, що було неабияким випробовуванням для молодої країни, яка лише пару років тому вирвалася з Радянського Союзу.
Україну роздирала корупція, економічні проблеми, але найбільшим ворогом все ж таки була і залишається Росія
Читайте також:
На кого розрахована російська ідеологія – відповідь академіка Української академії наук Віталія Луньова
Це приховує РФ. Як насправді світ переміг у Другій світовій війні
Гайдай назвав причини суттєвого погіршення гуманітарної ситуації на Луганщині