Народні депутати Верховної Ради у п’ятницю, 10 вересня, провели голосування з приводу законопроєкту №3427, який забороняє прояви дискримінації за ознакою статі в рекламі на території України.
Джерело: сайт парламенту
За офіційними даними, проєкт закону підтримали голосами 307 нардепів. Автори документу у пояснювальній записці нагадали, що в українському уряді взяли на себе зобов’язання з дотримання Конвенції ООН з ліквідації усіх форм дискримінації щодо жінок.
Це зокрема передбачено Угодою про асоціацію України з Євросоюзу, Стратегією гендерної рівності Ради Європи на 2018-2023 роки, Глобальними цілями сталого розвитку ООН.
“Відповідно до статті 5 Конвенції ООН з ліквідації усіх форм дискримінації щодо жінок (далі - Конвенція) держави-сторони вживають усіх відповідних заходів з метою змінити соціальні та культурні моделі поведінки чоловіків і жінок для досягнення викоренення забобонів, звичаїв та всіх інших проявів, що ґрунтуються на ідеї неповноцінності чи зверхності однієї із статей або стереотипності ролі чоловіків і жінок”, - нагадали автори.
Відзначається, що дискримінаційна за ознаками статі реклама працює на закріплення гендерних стереотипів, негативно впливає на свідомість дорослих громадян і неповнолітніх.
Одночасно з цим асоціації рекламних фахівців та маркетологів своїми дослідженнями продемонстрували реальну економічну, соціальну, психологічну чи навіть фізичну шкоду для суспільства через дискримінаційні меседжі в рекламі.
“Адже реклама не просто відображає, але й формує соціальні відносини, оскільки поширюється великими накладами, створюючи інформаційне середовище, яке транслює настанови соціальної поведінки (так званий “психологічний ефект багаторазового повторення”). Інформаційне середовище, наповнене закликами до неповаги, твердженнями про неповноцінності чи меншовартість певної групи осіб, демонстрацією фізичного насильства, є внеском у формування культури насильства та порушення прав людини”, - уточнили розробники законопроєкту.
Читайте також: