Війська РФ обстріляли Харківщину. Є поранені
Категорія
Україна
Дата публікації

Війська РФ обстріляли Харківщину. Є поранені

Олег Синєгубов / Харківська ОВА
обстріл

Окупанти після півночі завдали масованих ракетних ударів по Зміївській громаді — щонайменше пʼять.

Що відомо про обстріл Харківської області

У результаті сталися влучання на територію відпочинкового комплексу, загинув один цивільний чоловік, дані встановлюються.

Поранення отримали двоє цивільних — чоловік та жінка.

Пошкодженні будинки бази відпочинку.

В ЗСУ оцінили загрозу наступу армії РФ у напрямку Золочева на Харківщині

За словами речника угруповання Сил оборони “Харків” Юрія Повха, наразі українські військові не фіксують підготовки російських окупантів у напрямку Золочева. 

Військові оперують лише фактами. На даний час активних дій ворога на Золочівському напрямку немає. Але Сили оборони завжди напоготові і чекають будь-яких дій ворога на всіх напрямках, — зазначив Повх.

Він підкреслив, що станом на ранок 2 червня бої на Харківщині продовжувались в районах Вовчанська та Стариці.

Протягом доби російські окупанти втратили на цих напрямках 115 військових.

Повх зазначив, що росіяни використовують для атак тактику малих груп під прикриттям артилерії.

За інформацією Генштабу, протягом доби українські військові 98 разів вступали у бій із підрозділами окупаційної армії РФ.

Російські окупанти здійснили 7 ракетних ударів із застосуванням 62 ракет, завдали 43 авіаудари, скинувши на населені пункти та позиції ЗСУ 48 авіабомб КАБ, провели більше 4 тис обстрілів з різних видів озброєння, зокрема, 110 разів вели обстріли з РСЗВ.

За минулу добу Повітряні сили та ракетні війська і артилерія уразили 20 районів зосередження особового складу та три артилерійські системи противника.

Протягом минулої доби ворог втратив 1 тис 80 загарбників, 25 танків, 33 од бронетехніки, 49 артсистем, РСЗВ, 6 засобів ППО, 82 БпЛА ОТР, 38 ракет, 86 автомобілів та 14 одиниць спецтехніки.

Категорія
Технології
Дата публікації

Україна розробляє наземні бойові дрони на оптоволокні

дрони
Джерело:  Business Insider

Україна розробляє нові наземні бойові безпілотники, які керуються через волоконно-оптичний кабель, що дозволяє обходити російські засоби радіоелектронної боротьби. Йдеться про UGV — наземні дистанційно керовані роботи.

Головні тези:

  • Україна розробляє нові наземні бойові безпілотники на оптоволокні для уникнення радіоелектронних перешкод.
  • UGV від Brave1 відрізняються стійкістю до перешкод та можливістю альтернативного каналу зв’язку на великі відстані.
  • Деякі застосування UGV включають доставку боєприпасів, евакуацію поранених та атаки на ворожі позиції.

Україна розробляє UGV на оптоволокні

Організація Brave1, яка координує військові інновації, повідомила, що ці дрони вже привернули увагу військових у Києві завдяки їх стійкості до перешкод.

Волоконно-оптичні кабелі можуть також служити альтернативним каналом зв’язку для керування UGV у ситуаціях, коли інші типи з’єднання недоступні через сильні радіоелектронні перешкоди, — заявили в Brave1.

На нещодавніх випробуваннях в Україні було протестовано сім зразків. Brave1 визначила декілька перспективних роботів, головне призначення яких — бойові задачі або атаки з самопідривом. Для логістики така система менш підходить, бо кабелі можуть заплутатися або зачепитися за перешкоди.

На відміну від звичних радіозв'язків, волоконно-оптичний канал забезпечує стабільну передачу відео та управління на великі відстані. Раніше ця технологія використовувалася переважно в FPV-дронах.

UGV можуть доставляти боєприпаси, евакуювати поранених, атакувати ворожі позиції або підриватися біля техніки. Український високопосадовець сказав BI, що такі роботи можуть стати "наступною технологією, яка змінить правила війни".

І Україна, і Росія вже застосовували UGV у бою. Деякі моделі мають кулемети і тепловізори для нічних операцій.

Brave1 підкреслює, що необхідно розробити тактичні підходи до використання нових волоконно-оптичних UGV — це відбувається у співпраці з військовими. У 2025 році Україна планує отримати тисячі таких систем.

Категорія
Економіка
Дата публікації

ЄС продовжив "транспортний безвіз" з Україною

Денис Шмигаль
авто

Угода про лібералізацію вантажних перевезень між Україною та Європейським Союзом продовжена до кінця 2025 року.

Головні тези:

  • Продовження “транспортного безвізу” між Україною та ЄС до 2025 року сприяє збільшенню обсягів вантажних перевезень та стимулює розвиток української економіки.
  • Український експорт дорогами до ЄС зрос на 42%, а імпорт автотранспортом до України — на 37% за час дії “транспортного безвізу”.
  • 'Транспортний безвіз' є важливою частиною секторальної інтеграції України до Європи та позитивно підтримує перспективи членства країни в Євросоюзі.

"Транспортний безвіз" між Україною та Євросоюзом продовжено

Про це повідомляє голова українського уряду Денис Шмигаль.

За словами Шмигаля, це вже четверта пролонгація "транспортного безвізу". Він додав, що за цей час український експорт дорогами до ЄС збільшився на 42%, а імпорт автотранспортом до України — на 37%.

"Транспортний безвіз" — це частина секторальної інтеграції України до Європи та передумова нашого членства в Євросоюз.

Денис Шмигаль

Денис Шмигаль

Прем’єр-міністр України

"Транспортний безвіз" — це спеціальна угода, яка спрощує вантажні автоперевезення між Україною та країнами Європейського Союзу. Його офіційна назва — Угода про вантажні перевезення автомобільним транспортом, яку Україна підписала з ЄС ще у 2022 році.

Відповідно до угоди, українські перевізники можуть вільно перевозити вантажі в межах ЄС без необхідності отримувати окремі дозволи.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?