Копія картини фламандця ван Дейка виявилася оригіналом XVII століття
Категорія
Культура
Дата публікації

Копія картини фламандця ван Дейка виявилася оригіналом XVII століття

Копія картини фламандця ван Дейка виявилася оригіналом XVII століття
Джерело:  online.ua

Історик мистецтв пів століття тому придбав копію картини фламандського художника XVI століття Антоніса ван Дейка. А тепер виявилось, що ця робота, за яку він заплатив близько 80 доларів у 1970 році, найімовірніше – оригінал. 

Джерело: The Guardian

Власник цінності Крістофер Райт жартує, що, попри специфіку своєї роботи, він не звернув увагу на те, що перед ним оригінал, і називає себе чоботарем без чобіт. На картині зображена Ізабелла Клара Євгенія, інфанта Іспанії та регентеса іспанських Нідерландів, ван Дейк був придворним художником короля Карла I. Мистецтвознавець ділиться враженнями:

Я купив її у торговця в західному Лондоні, — сказав він. Я купував її як копію. Я не звернув на це уваги, дивним чином. Синдром: діти шевця найгірше взуті. Тож на колекцію історика мистецтва дивляться найменше.

Райт підрахував, що картина може коштувати близько 40 тисяч фунтів стерлінгів, хоча деякі роботи ван Дейка оцінюються семизначними сумами. Роками вона висіла в його вітальні. Тепер, усвідомивши її значення, він хоче, щоб знахідка перейшла до державного закладу. Він передає її в постійну позику в музей Cannon Hall в Барнслі, який може похвалитися колекцією прекрасних голландських і фламандських картин 17-го століття.

Попередньо Райт займався дослідженням художників 17-го століття, таких як Рембрандт.

Він уважніше подивився на портрет лише після того, як він потрапив на очі його гостю, Коліну Гаррісону, старшому куратору європейського мистецтва Музею Ашмола в Оксфорді.

Він приходить до мене. Ми спілкуємося. Він каже: Я справді думаю, що ваша картина авторства ван Дейка, — ділиться спогадами Райт.

Героїня картини в образі черниці на знак жалоби за чоловіком

Купуючи роботу, Райт припустив, що це одна з численних копій портретів ван Дейка в різних форматах. У кожному з них героїня з’являється в образі черниці, що свідчить про її жалобу та побожність після смерті свого чоловіка, ерцгерцога Альберта VII Австрійського, у 1621 році. Тут нема розкішних прикрас та одягу, в якому вона була намальована в молоді роки.

Райт визнавав, що вона була побожною жінкою, хорошою керівницею і меценаткою, але портрет йому ніколи не подобався. Але, натхненний вище згаданим колегою-мистецтвознавцем Гаррісоном, він відніс її до Інституту мистецтв Курто в центрі Лондона, де її дослідили та відреставрували.

Картина була брудна і покрита жовтим лаком, але у пристойному стані. Тепер все виглядає чудово.

Вважається, що твір датується між 1628 і 1632 роками. Ван Дейк до того часу працював в Англії при дворі короля Якова I і часто малював інфант (дітей монарха). В 1632 році він повернувся до Англії, де Карл I посвятив його в лицарі.

Читайте також: 

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?